رگولاتوری

April 2, 2018
1:02 دوشنبه، 13ام فروردینماه 1397
کد خبر: 89207

شرکت ملی پست کالایی را ارسال می کند که دقیقا بداند چیست

 
مدیرکل سرویس های پستی شرکت ملی پست موضوع میزان مداخله و نظارت شرکت ملی پست و سایر سازمان‌های ذیربط در زمینه تجارت الکترونیک با اهمیت توصیف کرد و گفت: دیگر شرکت ملی پست در صورتی می تواند کالاهای خریداری شده توسط مشتریان را بدرستی ارسال کند که بداند دقیقاً چه کالایی ارسال می‌شود.
 
محمدرضا پاکدل مدیرکل سرویس های پستی شرکت ملی پست با اشاره به تدوین پیش نویس آیین‌نامه اجرایی تجارت الکترونیک در اوایل سال 96 گفت: یکی از مهم ترین بخش های بازارهای دیجیتالی و کسب و کارهای اینترنتی ارسال مطمئن انواع محصولات خریداری شده به مشتری نهایی است و طبیعتا برای حفظ حقوق خریدار و جلب اعتماد وی و همچنین به صرفه بودن هزینه های ارسال کالاهای خریداری شده توسط مشتریان، ورود شرکت ملی پست به این مقوله اجتناب ناپذیر است.
 
 
وی افزود: از طرف دیگر شرکت ملی پست در صورتی می تواند این وظیفه را بدرستی انجام دهد و رضایت و اطمینان خریدار را جلب کند که بداند دقیقاً چه کالایی ارسال می‌شود و آیا فروشنده در صورت نارضایتی خریدار حاضر به پذیرفتن تعهدات خود هست یا خیر؟
 
پاکدل تصریح کرد: اینجاست که موضوع میزان مداخله و نظارت شرکت ملی پست و سایر سازمان‌های ذیربط مهم خواهد بود. ضمن اینکه وظیفه پست فروشگاه‌داری نیست و از جایی که کالا تبدیل به مرسوله می شود، وظیفه شرکت ملی پست آغاز خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.