تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 2, 2018
1:11 دوشنبه، 13ام فروردینماه 1397
کد خبر: 89212

جدال آمازون و ترامپ به جاهای باریک کشیده شد

آمازون روابط خود را با لابی‌های تجارت الکترونیک مرتبط با مقامات حکومتی قطع کرد.
 
به گزارش خبرآنلاین، رویترز به نقل از بلومبرگ از قطع رابطه آمازون با لابیست‌های معروفی مانند Akin Gump Strauss Hauer & Feld LLP و Squire Patton Boggs خبر داد و تاکید کرد که این اقدام قبل از توئیت ترامپ علیه آمازون صورت گرفته است.
 
ترامپ در توئیتی نابودگرانه نوشت: آمازون به اندازه کافی مالیات نمی‌دهد، از سرویس پستی آمریکا بیش از آنچه پرداخت می‌کند، خدمات گرفته و خرده‌فروشان آمریکایی را له می‌کند.
 
اظهارات ترامپ علیه آمازون باعث شد تا ارزش سهام این کمپانی بیش از 53 میلیارد دلار در بازار بورس کاهش یابد و حالا تایید شده است که مدیران آمازون یک هفته قبل از توئیت ترامپ روابط خود را با لابیست‌ها در واشنگتن قطع کرده بودند.
 
بیش از 15 لابی‌گر برای کمپانی‌های تجارت الکترونیک در آمریکا کار کرده و طبق سنت سیاسی در این کشور، روابط کمپانی‌ها با دولت و کنگره را تعریف و تنظیم می‌کنند.
 
سال گذشته کمپانی‌های تجارت الکترونیک بیش از 15.4 میلیون دلار برای پیش‌برد اهداف خود در کنگره هزینه کردند که این رقم در سال 2016 حدود 12 میلیون دلار بود.
 
حمله دوباره ترامپ به کمپانی آمازون
 
رئیس جمهور آمریکا در دومین حمله خود به کمپانی آمازون، از بزرگ‌ترین خرده فروش آنلاین خواست تا هزینه‌های واقعی پست و مالیات خود را بپردازد.
 
ترامپ در توئیت جدید خود نوشت: "اگر اداره پست هزینه‌های خود را افزایش دهد، آمازون باید 2.6 میلیارد دلار بیشتر بپردازد. این فریب‌کاری باید متوقف شده و آمازون باید هزینه‌های واقعی و مالیات خود را پرداخت کند."
 
ترامپ همچنین توئیت کرد:"اداره پست آمریکا روی هر بسته ارسالی توسط آمازون 1.5 دلار ضرر می‌کند. مجموع این رقم میلیاردها دلار می‌شود."
 
از سوی دیگر ترامپ به واشنگتن پست که مالکیت آن در دستان آمازون است نیز تاخت و این رسانه را متهم کرد که برای آمازون لابی گری می‌کند.
 
نه آمازون و نه واشنگتن پست هنوز واکنشی به اظهارات جدید ترامپ نشان نداده‌اند.
 
سخنان چند روز پیش ترامپ علیه آمازون باعث کاهش ارزش سهام این کمپانی در بورس شد و نگرانی‌هایی در میان سهامداران و سرمایه‌گذاران به وجود آورد.
 
گفته می‌شود ترامپ از طریق قوانین ضدتراست و قوانین مرتبط با رقابت در بازار آزاد، قصد تنبیه آمازون را دارد که این روزها ارزشش از 600 میلیارد دلار فراتر رفته است و به اپل 1 تریلیون دلاری نزدیک می‌شود و ثروت رئیس آن یعنی جف بزوس از بیل گیتس نیز فراتر رفته است.
 
کاهش ۵۳ میلیارد دلاری ارزش آمازون با یک جمله ترامپ
 
 
پس از آنکه ترامپ علیه آمازون صحبت کرد و گفت قصد زدن افسار بر دهان این کمپانی را دارد، بیش از 53 میلیارد دلار از ارزش این کمپانی در بازار بورس از دست رفت.
 
 
به گزارش خبرآنلاین، روز چهارشنبه بیش از 7.4 درصد از ارزش سهام کمپانی Amzon.com Inc کاهش پیدا کرد چرا که رئیس جمهور آمریکا از تغییر نحوه پرداخت مالیات آمازون صحبت کرد و گفت نگران این موضوع است که آمازون بازار خرده فروشی در ایالات متحده را نابود کند.
 
کاخ سفید در اظهاراتی رسمی اعلام کرد از تغییر سیاست در مورد آمازون مطلع نیست که این اظهار نظر بر بحران ایجاد شده افزود و افت بیشتر را سبب شد.
 
جف بزوس، موسس و مدیر آمازون، مالک واشنگتن پست است و اغلب از ترامپ انتقاد کرده است و در طول سال‌های گذشته از معافیت مالیاتی بر مبنای ایجاد شغل بیشتر برای آمریکایی‌ها بهره برده است.
 
اتفاق خاصی که برای کمپانی‌های آی تی در آمریکا رخ داده، قابل توجه است. از یک سو قانونگذاران آمریکایی به خون فیس‌بوک تشنه هستند و پس از رسوایی‌های اخیر قصد دارند تا این کمپانی را تنبیه کنند. از سوی دیگر ترامپ روی آمازون کلید کرده است.
 
ارزش آمازون در بازار حدود 681 میلیارد دلار بود که حالا بیش از 53 میلیارد دلار را در عرض چند ساعت از دست داده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.