تلفن همراه

سخت‌افزار

گوشی

April 2, 2018
1:16 دوشنبه، 13ام فروردینماه 1397
کد خبر: 89214

تأثیر ۱۰ درصد مالیات بر واردات بُرد مدارهای چاپی در هند بر صنعت IT

afghanistan.jpg

وزارت الکترونیک و فناوری اطلاعات هند پیشنهادی مبنی بر بستن مالیات 10 درصدی روی واردات بُرد مدارهای چاپی / PCB ارائه داده است تا به طور مستقیم کمپانی‌های خارجی را ترغیب به دایر کردن کارخانجات تولیدی در داخل کشور کند.
 
به گزارش خبرآنلاین، «ناریندرا مودی» نخست وزیر هند تحت برنامه موسوم به PMP قصد دارد تا با ایجاد شغل برای هندی‌ها، کمپانی‌های خارجی را وادار کند تا به جای صادرات محصول به هند، دست به تولید همان محصول در داخل هند بزنند و حالا قصد دارد این برنامه را روی محصولات مرتبط با گوشی‌های هوشمند به اجرا بگذارد.
 
سال گذشته اپل مجبور شد تحت این برنامه بخشی از تولید آیفون SE خود را در هند دایر کند تا هم بازار این کشور را از دست ندهد و هم بتواند محصول ارزان قیمت خود را تحت عنوان made in India راهی بازار کند.
 
اما پیشنهاد جدید برای بستن مالیات 10 درصدی روی برد مدارات چاپی باعث خواهد شد تا تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند مجبور شوند تا به جای صادر کردن محصول خود به هند، در داخل این کشور کارخانه تولیدی احداث کرده تا بتوانند دومین بازار بزرگ گوشی‌های هوشمند در جهان را از دست ندهند.
 
دولت هند تحت برنامه PMP توانسته است 100 کارخانه اسمبل و مونتاژ موبایل و لوازم جانبی موبایل، باتری، پاوربانک و هدفون را دایر کند تا شعار make in India محقق شود.
 
سال گذشته 134 میلیون گوشی در هند فروخته شد که به عنوان دومین بازار بزرگ جهان پس از چین پتانسیل بالایی برای تجارت انواع موبایل را در خود دارد و به همین دلیل کمپانی‌های خارجی نمی‌توانند چشم خود را از این بازار پرسود ببندند و به ناچار با آن همکاری خواهند کرد.
 
فاکسکان به عنوان اسمبلر اصلی آیفون و نیز کمپانی اوپوی چین هر کدام کارخانه مونتاژ گوشی موبایل در هند دایر کرده‌اند و حتی سامسونگ نیز با همکاری lava در این کشور در بخش آی تی دست به مونتاژ قطعات روی PCB زده است.
 
البته بر اساس پروتکل‌های سازمان جهانی تجارت، هند قادر به بستن مالیات بر رویه روی واردات نیست و هفته گذشته چین، آمریکا و کانادا به این کشور درباره مالیات اضافی روی واردات و مطرح کردن این موضوع در سازمان جهانی تجارت / WTO هشدار دادند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.