اپلیکیشن

امنیت

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

April 3, 2018
19:09 سه شنبه، 14ام فروردینماه 1397
کد خبر: 89284

“تور” پیام رسان ایمن خود را خاموش میکند

گروه طراح پیام رسان ایمن تور در سال 2015 که آن را با هدف افزایش امنیت کاربران در حین گپ زدن با یکدیگر تولید کرده بودند، می گویند قصد دارند، پشتیبانی از این نرم افزار را متوقف کنند.
به گزارش فارس به نقل از انگجت، کمبود منابع و عدم پشتیبانی از این طرح از جمله دلایل توقف پشتیبانی از پیام رسان تور اعلام شده است.
 
مدیران و کارکنان شرکت اینستنت برد که موسس پیام رسان ایمن تور هستند تلاش برای ارتقای رابط کاربری این پیام رسان را متوقف کرده اند. پیام رسان یادشده تا به حال در مرحله آزمایشی یا بتا بوده و در سه سال اخیر طراحی آن تکمیل نشده بود.
 
البته توقف تلاش ها برای تکمیل پیام رسان یاد شده دلایل دیگری هم دارد. بررسی ها نشان می دهد که علیرغم تلاش های صورت گرفته، نشت متادیتا از طریق پیام رسان ایمن تور کماکان ممکن بوده و هنوز راه حل اساسی و یقین آوری برای حل مشکل مذکور یافت نشده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.