اپراتورها

تلفن همراه

April 5, 2018
22:02 پنجشنبه، 16ام فروردینماه 1397
کد خبر: 89345

اولویت های برنامه شرکت مخابرات در حوزه شبکه اعلام شد

 
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران توسعه ظرفیت شبکه انتقال در ۲۰ استان کشور، توسعه و نوسازی شبکه دیتا، ایجاد شبکه Wi‐Fi در سطح استان های کشور ، ایجاد زیر ساخت تحویل و توزیع محتوای داخلی و آماده سازی سامانه های پایش المانهای شبکه و سرویس را ازجمله اولویت های برنامه شرکت مخابرات ایران در حوزه شبکه اعلام کرد .
 
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران مهندس سید مجید صدری با اشاره به نوسازی و توسعه شبکه ثابت، توسعه شبکه انتقال در ۲۰ استان با ظرفیت قابل استفاده ۲۲ ترابیت بر ثانیه در بیش از ۴۰۰ سایت از شبکه صورت گرفته است اظهار داشت :حجم زیادی از سرویسهای STM۱ ،STM۴ ، ۱G ، STM۱۶، ، و ۱۰G ، STM۶۴ ، را شامل می شود ، این سرویسها غالبا مورد درخواست اپراتورهای ثابت و سیار فعال درسطح کشور می باشند. بیشترین حجم ظرفیت ایجاد شده مربوط به استان تهران با ۸۰ سایت و ۷ ترابیت بر ثانیه است .
 
وی با تاکید بر اینکه نوسازی و توسعه شبکه ثابت، دیتای استانها در دستور کار شرکت قرار دارد ، تصریح کرد : این پروژه که با هدف افزایش ظرفیت و پهنای باند مورد استفاده کاربران سرویس پرسرعت، بهبود پارامترهای کیفی و نهایتا بهبود کیفیت تجربه مشتری و سرویس در استانهای است ، فاز اول عملیات اجرایی آن در ۱۴ استان کشور آغاز شده است و بیش از ۱۰۰ ترابیت بر ثانیه ظرفیت شبکه دیتای شرکت را افزایش می دهد. بهره برداری از بخشی از این فاز در استانهای گلستان، سیستان و بلوچستان ، یزد ، خراسان شمالی ، بوشهر ، کرمانشاه، خوزستان، کردستان و خراسان جنوبی آغاز شد.
 
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به ایجاد شبکه Wi‐Fi در سطح استانهای کشور گفت : در ایام نوروز در اماکن توریستی، تفریحی ، تجاری ، درمانی و مذهبی کشور بالغ بر ۱۰۰ سایت شبکه Wi‐Fi به بهر برداری رسید .
 
سید مجید صدری با تاکید بر ایجاد زیر ساخت تحویل و توزیع محتوای داخلی و بهبود کیفیت سرویس و کاهش هزینه کاربران اینترنت،اظهار داشت : زیرساخت فنی مبادله محتوای داخلی با ظرفیت ۲۰۰ گیگا بیت بر ثانیه ایجاد شد. از طریق این بستر در حال حاضر بالغ بر ۱۰۰ گیگا بیت بر ثانیه محتوای داخلی در سطح استانهای کشور ، شرکت ارتباطات سیار و دیگر اپراتورهای ثابت و سیار فعال در کشور مبادله می گردد.
 
وی از آماده سازی سامانه های پایش المانهای شبکه و سرویس و ایجاد سامانه های متمرکز و یکپارچه در این زمینه و پایش پارامترهای کیفی سرویسهای موجود و آتی در دستور کار شرکت خبر داد و گفت : در این راستا سامانه آنالیز و بهینه سازی سرویس باند پهن بر روی خطوط مسی ، سنجش و سامانه پایش کیفیت سرویس صوت و سامانه مانیتورینگ ،(OSS) پایش کیفیت تجربه مشتری، سیستم پشتیبانی عملیات لحظه ای پهنای باند مصرفی استانها بطور کامل مورد بهره برداری قرار گرفت.
 
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.