تجارت الکترونیک

April 8, 2018
23:57 یکشنبه، 19ام فروردینماه 1397
کد خبر: 89408

اتاق فکر دولتی برای استارت‌آپ

دولت هندوستان به‌تازگی برای توسعه و بهبود فرایند عملکرد استارت‌آپ در این شبه‌قاره اقدام به راه‌اندازی یک سیستم ویژه برای حمایت از تفکرهای استارت‌آپی کرده است.
استارت‌آپ به‌عنوان رویکرد مدرن دنیای پیرامون ما شناخته  می‌شوند و بدون شک صنایع مختلف بدون آن‌ها هیچ شباهتی به شرایط فعلی نخواهد داشت. با این تفاسیر بسیاری از کشورها ازنظر دولتی به دنبال راه‌اندازی راهکارهای حمایتی از استارت‌آپ هستند تا بتوانند به کمک آن به  شرایط این نوع کسب‌وکارها رونق بیشتری بدهند.
 
یکی از کشورهایی که در میانه میدان قرار داشته و شرایط عجیبی را ازنظر استارت‌آپ تجربه می‌کند، هندوستان است. این شرکت که در حال مهاجرت از یک کشور متوسط به‌سوی یک کشور صنعتی و سرمایه‌داری بزرگ است، به‌تازگی اقدامات ویژه‌ای را برای بهبود عملکرد استارت‌آپ  ها اتخاذ کرده  است.
 
اصلی‌ترین رویکرد یاد شده شامل استفاده از یک اتاق فکر است که در با نام مخزن فکر یا Think tankشناخته خواهد شد. این اتاق فکر موجب می‌شود تا فناوری‌هایی که در آینده قرار است رو به رشد باشند، شناسایی و به استارت‌آپ‌های نوظهور معرفی گردند.
 
این سیستم با نظارت مستقیم وزارت کار هندوستان  و با همکاری مراکز دولت الکترونیکی انجام می‌شود و می‌تواند یک الگوی موفق برای سایر کشورها باشد تا به کمک آن پیشرفت  زیادی در این زمینه داشته باشند. در این میان این امر می‌تواند به جایگاه هندوستان در سازمان تجارت جهانی کمک شایانی کرده و وضعیت بی‌تحرک این کشور در قبال قوانین این سازمان را تغییر بدهد.
 
از سوی دیگر پیشرفت صنایع تجارت الکترونیک در این کشور نشان‌دهنده پتانسیل بالا برای این موضوع است. هندوستان در سال 2016-17 توانسته است تا با رشد 19.1 درصدی در تجارت الکترونیکی به بازاری به ارزش 33 میلیارد دلار دست پیدا کند. بخش عمده‌ای از این بازار مدیون استارت‌آپ است و شاید این اقدام دولت هند را بتوان راهکاری برای افزایش این بخش دانست.
 
منبع: inc42
 
ترجمه: آناهیتا عیوض خانی – سیناپرس
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.