سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

April 9, 2018
9:26 دوشنبه، 20ام فروردینماه 1397
کد خبر: 89419

از مک‌پرو جدید چه خبر؟

آی‌تی‌ایران : بیش از چهارسال از دسامبر ۲۰۱۳ (آخرین به‌روزرسانی بهترین کامپیوتر رومیزی اپل) تا به امروز می‌گذرد. به نظر می‌رسد این محصول امسال نیز به‌روزرسانی نداشته باشد. با توجه به مصاحبه‌ای با کارشناسان اپل، مک‌پرو‌ی جدید در سال ۲۰۱۹ به بازار خواهد آمد. مدیر مارکتینگ سخت‌افزار اپل، مک تام بوگر گفته است: ما قصد داریم شفاف باشیم و کاملا روشن با جامعه خریدارمان صحبت کنیم. اعلام می‌کنیم مک‌پرو سال ۲۰۱۹ رونمایی خواهد شد و این محصول امسال جایی در بازار نخواهد داشت.
 
به شنیدن جمله «باید بیشتر صبر کنی» عادت کرده‌اید؟ می‌تواند به این خاطر باشد که اپل سال گذشته نیز حرفی مشابه این را زده بود. در چهارم آوریل ۲۰۱۷ متوجه شدیم که آن ‌سال خبری از مک‌پرو نخواهد بود و در پنجم آوریل ۲۰۱۸ فهمیدیم در این سال هم مک‌پرو به بازار نخواهد آمد. البته سال پیش از بیانیه‌های شرکت اپل به درستی برداشت نشد. با توجه به چیزی که اعلام شده بود، اپل هیچ‌گاه قول نداده بود این لپ‌تاپ را تا سال ۲۰۱۸ به دست مشتری برساند.
 
با اینکه هنوز چیز زیادی در مورد مک‌ پرو‌ی جدید نمی‌دانیم، اما بر اساس مصاحبه‌های سال گذشته پیل شیلر و این کمپانی چیزهایی دستگیرمان شده است. بر اساس گفته‌ها این لپ‌تاپ سیستمی پیشرفته‌تر، انعطاف‌پذیرتر و پیچیده‌تری نسبت به مدل قبلی دارد. کریگ فدریگی، دستیار بخش نرم‌افزار اپل در مصاحبه‌ای اقرار کرده است: ما خودمان را به مخمصه انداخته‌ایم.
 
آیا افراد حرفه‌ای می‌توانند این انتظار را تحمل کنند؟ آیا به دنبال نقدهای بد این کامپیوتر، حاضر هستند منتظر بمانند؟ جواب این سوال‌ها را نمی‌دانیم اما اگر منتظر بمانند، به گفته اپل نتیجه این صبر را خواهند دید. این کمپانی به تک‌کرانچ گفته است تیم کاری حرفه‌ای گرد هم آورده است که شامل هنرمندان و فیلم‌سازانی می‌شود که به‌صورت مستقیم با گروه مهندسان‌اش کار می‌کنند. هدف آنها شکل‌دهی کارآیی‌های مختلف برای مک پروی جدید است. جان ترنس معاون بخش مهندسی سخت‌افزار اپل گفته است: ما مشتریان حرفه‌ای‌مان و کارشان را خیلی بهتر از قبل درک می‌کنیم و درک بهتری از هنر امروزی و مسیری که در آینده پیش خواهد گرفت، داریم. تمامی این‌ها، کار انجام شده روی کامپیوتر جدیدمان را تحت‌تاثیر قرار داده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.