اپراتورها

امینت

تلفن همراه

April 9, 2018
18:53 دوشنبه، 20ام فروردینماه 1397
کد خبر: 89480

تی موبایل افشای گذرواژه مشترکانش را تکذیب کرد

اپراتور تی موبایل در اتریش، خبر افشای اطلاعات حساب کاربری مشترکان و نفوذ هکرها برای سرقت گذرواژه آن‌ها را تکذیب کرد.
 
به گزارش phonearena، پس از رسوایی شرکت فیس بوک مبنی بر همکاری با موسسه تحقیقاتی و مشاوره سیاسی کمبریج آنالیتیکا، نگرانی‌های بسیاری در میان کاربران فضای مجازی ایجاد شده است تا مبادا غول‌های تکنوولوژی اطلاعات خصوصی‌شان را فاش کرده و حریم شخصی آن‌ها را نقض کنند.
 
گزارش‌های بسیاری در چند روز اخیر منتشر شده است که همگی گویای افشای گذرواژه مشترکان توسط اپراتور تی موبایل ( T-Mobile ) در اتریش است. بدین ترتیب، مشترکانی که از اپراتور تی موبایل در این کشور، اینترنت استفاده کرده و خدمات گوشی‌های همراه را دریافت می‌کردند، در خصوص افشای اطلاعات حساب کاربری‌شان در این اپراتور ابراز نگرانی کرده و از مسئولان مربوطه تی موبایل سوالات و نگرانی‌های خود در میان گذاشتند.
 
اپراتور تی موبایل نیز با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به این موضوع اعلام کرد که هیچ جای نگرانی برای مشترکان اپراتور تی موبایل در اتریش وجود ندارد چراکه این اپراتور با استفاده از الگوریتم‌های فوق پیشرفته‌ای که به منظور حفاظت از اطلاعات شخصی و حریم خصوصی کاربرانش بکار گرفته است، از امنیت سایبری بسیار بالایی برخوردار است.
 
تی موبایل در ادامه تاکید کرده است که نام کاربری و گذرواژه کاربران و مصرف کنندگان از خدمات اینترنتی این اپراتور به طور کاملا محرمانه محافظت می‌شود و بدین ترتیب، امکان سوءاستفاده و نفوذ هکرها به پروفایل و اطلاعات شخصی کاربران وجود نخواهد داشت.
 
تی موبایل در صفحه مجازی توییتر خود بار دیگر نوشت: تمامی اطلاعات مشترکان ما رمزنگاری و کدگذاری شده است و توسط متخصصان امنیت سایبری حرفه‌ای کنترل و نظارت می شود. بنابراین جای هیچگونه نگرانی درباره افشای اطلاعات خصوصی آن‌ها وجود ندارد.
 
شرکت تی موبایل یک اپراتور بزرگ آلمانی و چندملیتی است که در کشورهای مختلفی از جهان از جمله اروپا و آمریکا فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه برقراری اینترنت و کارهای مخابراتی انجام داده است. این شرکت همچنین با در اختیار داشتن شبکه‌ای بالغ بر ۲۵۰ میلیون مشترک خطوط تلفن همراه، دهمین اپراتور بزرگ موبایل جهان محسوب می‌شود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.