تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 10, 2018
14:16 سه شنبه، 21ام فروردینماه 1397
کد خبر: 89495

ورود آمازون به صنعت ساختمان

این روزها رد پای آمازون را همه جا می توان یافت؛ از فروشگاه های کالا تا کتابفروشی ها و لباس فروشی ها و کفش فروشی ها. حمل ونقل دو روزه کالای آمازون به این معناست که مشتریان تقریبا همه چیز را می توانند مستقیما به خانه هایشان ببرند. اما جالب اینجاست که گویا آمازون خدمات جدیدی را در زمینه مشاوره رایگان برای ایجاد یک خانه به خانه هوشمند راه اندازی کرده است.
به گزارش فوربس، در واقع آمازون قصد دارد سیستم دستیار صوتی خود یعنی الکسا را به نوعی در خانه های هوشمند جاسازی کند و علاوه بر این، از تجهیزات و سیستم های هوشمندسازی مثل Google Go، دستیار صوتی گوگل، قفل هوشمند در منزل، ترموستات، دوربین های ویدیویی و سیستم امنیتی خارج از خانه در خانه های مشتریان خود بهره برداری کند. 
در این صورت، مشتریان می توانند کنترل کل خانه خود را با صدای خود و از طریق مرکز خرید هوشمند انجام دهند. امروزه خانه های هوشمند حسابی روی بورس آمده اند و شرکت های فناوری برای اینکه خود را به قطب خانه هوشمند مشتریان تبدیل کنند، خود را به آب و آتش می زنند. درواقع، خانه هوشمند از جدیدترین روندهای بازار فناوری است که شرکت های بزرگی همچون آمازون، گوگل و اخیرا اپل، در حال تلاش برای کسب درصد هرچه بیشتری از بازار آن هستند.
سوالی که با توجه به فعالیت های گسترده اخیر آمازون مطرح می شود، این است که آیا این شرکت در بازار املاک پیشروی خواهد کرد و وارد صنعت ساختمان سازی خواهد شد؟ کارشناسان معتقدند این آینده دور از انتظار نیست. آمازون به تازگی چند بازار جدید از خرده فروشی تا سلامت و بانکداری را بررسی کرده است. پس تصور ورود این شرکت به ساختمان سازی می تواند صحیح باشد. به هر حال کمبود ساختمان سازی در سال های اخیر در ایالات متحده آمریکا و تمایل برای هوشمندسازی هرچه بیشتر خانه های جدید توسط مشتریان، کارشناسان را به این باور رسانده که این بازار، برای حضور آمازون آماده است.
یکی از پرکاربردترین و مشهورترین محصولات این شرکت در زمینه هوشمندسازی خانه ها، دستیار هوشمند الکسا است. این ابزار می تواند وظایفی همچون برنامه ریزی قرار ملاقات، بررسی وضعیت آتی آب و هوا و حتی تنظیم نور محیط را با استفاده از دستورات صوتی برای کاربران انجام دهد. این شرکت به تازگی استارت آپ Ring را خریداری کرده است که در زمینه تولید زنگ هوشمند و سیستم های نظارت تصویری خانگی فعالیت می کند. علاوه بر موارد گفته شده، این شرکت در حال توسعه سرویس هایی برای سفارش غذا و مواد اولیه و همچنین سرمایه گذاری در محصولات کنترل پخت و پز است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.