امنیت

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 13, 2018
15:28 جمعه، 24ام فروردینماه 1397
کد خبر: 89579

روشی برای ایمنی در برابر معدنچیان ارز دیجیتال

اگر سرعت رایانه شما علی‌رغم به‌روز بودن آنتی ویروس به‌طور محسوسی کاهش یافته است، ممکن است برای استخراج ارز دیجیتال توسط هکرهای ناشناس هک شده باشد.
 
به گزارش ایسنا به نقل از ساینس آلرت، ارز دیجیتال یا ارز رمزنگاری شده یک واسط مبادله‌ای است که از رمزنگاری برای ایمنی‌بخشی به تراکنش‌ها و کنترل تولید واحدهای جدید استفاده می‌کند.
 
پس از موفقیت بیت‌کوین و افزایش غیرقابل پیش‌بینی ارزش آن در طول چند سال گذشته، شاهد پیدایش ارزهای دیجتیال جدیدتر مثل مونرو و AEON هستیم که برای بدست آوردن هر یک از آن‌ها باید کار محاسباتی آنلاین انجام شود.
 
با توجه به محدودیت‌های موجود برای استخراج ارزهای دیجتیال از اینترنت مثل هزینه برق، هزینه تامین ساخت‌افزارهای قدرتمند و هزینه مدیریت، بسیاری از هکرها با شناخت خلاء موجود، از سیستم‌های متصل به اینترنت برای استخراج ارز استفاده می‌کنند.
 
برای استخراج ارز دیجیتال از اینترنت لازم است که بخشی از توان محاسباتی رایانه صرف پردازش اطلاعات ورودی از اینترنت شود، بنابران هکرها با شناخت این پتانسیل از رایانه‌های غیر ایمن متصل به اینترنت برای استخراج رایگان ارز استفاده می‌کنند.
 
بر اساس آخرین گزارش در مورد میزان محبوبیت روش‌های نوین استخراج ارزهای دیجیتال که توسط یک شرکت تولیدکننده آنتی ویرس منتشر شد، استخراج غیرقانونی از طریق رایانه‌های قربانی متصل به اینترنت به دومین روش محبوب برای استخراج تبدیل شده است.
 
بر اساس این گزارش حملات معدنچیان بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال به سیستم عامل اندروید نیز به شدت در حال افزایش است. معمولا قربانیان کسانی هستند که اپلیکیشن‌های ناشناس را برروی گوشی‌های خود نصب می‌کنند.
 
به گفته کارشناسان بهترین روش برای شناسایی احتمال سوءاستفاده معدنچیان ارز از سیستم شما، بررسی وضعیت فن رایانه، وضعیت CPU با استفاده از پنجره Task Manager در ویندوز است. در صورت شناسایی عملکرد مشکوک پردازشگر و سرعت بالای فن رایانه می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:
 
-آنتی ویروس خود را به‌روز کنید و در صورت ارائه نسخه‌های به‌روزرسانی از شرکت پشتیبان، حتما آن‌ها را نصب کنید.
 
-در صورتی‌که از عملکرد آنتی ویروس اطمینان ندارید برنامه‌های پیشرفته‌تر مثلKasperskyیا BitDefender را نصب کنید و درصورت مشاهده برنامه‌های ناشناس در پنجره Task Manager آن‌ها را متوقف کنید و فرایند اسکن آنتی ویروس را به صورت دستی فعال کنید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.