امینت

تلفن همراه

April 16, 2018
18:09 دوشنبه، 27ام فروردینماه 1397
کد خبر: 89667

ردگیری مخفیانه کودکان در 3300 برنامه اندروید

امروزه تردیدی وجود ندارد که بسیاری از برنامه های طراحی شده برای استفاده در گوشی های اندرویدی اطلاعاتی بیش از حد نیاز خود جمع آوری می کنند.
به گزارش انگجت، اما حالا دامنه این نوع سوءاستفاده ها به بچه های کوچک کشیده و بررسی ها حاکیست که بیش از 3300 برنامه اندرویدی اطلاعاتی را در مورد کودکان کاربر جمع آوری می کنند که بر اساس قوانین موجود نباید جمع آوری شوند.
 
محققان با استفاده از یک ابزار خودکار آزمایش قابلیت برنامه های اندرویدی به این نتیجه رسیده اند که 3337 برنامه اندرویدی خاص خانواده ها و کودکان در گوگل پلی اطلاعات شخصی کودکان زیر 13 سال را جمع آوری می کنند.
 
از مجموع 5855 برنامه ای که به این منظور مورد بررسی قرار گرفته اند، 281 برنامه اطلاعات تماس و موقعیت مکانی کودکان را ذخیره کرده اند، بدون اینکه برای این کار از والدین آنها اجازه بگیرند. 1100 برنامه اطلاعات هویتی کاربران کم سن و سال خود را به طور محدود و 2281 برنامه این اطلاعات را بدون محدودیت با اشخاص و شرکت های ثالث به اشتراک گذارده اند.
 
40 درصد از کل این برنامه ها برای انتقال اطلاعات خصوصی یادشده از هیچ ابزار  یا تمهیدات امنیتی نیز استفاده نمی کنند و تقریبا همه آنها یعنی 92 درصد این برنامه ها ارتباط ناامنی برای تبادل داده با فیس بوک دارند. محققان تاکید دارند که بهتر است والدین با توجه به همین مشکلات استفاده از برنامه های یادشده را به حالت تعلیق درآورند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.