اپراتورها

تلفن همراه

April 17, 2018
18:50 سه شنبه، 28ام فروردینماه 1397
کد خبر: 89718

اختلال در سامانه جامع مشترکان مخابرات منطقه 5 تهران از امروز

سامانه طرح جامع مشترکان مخابرات منطقه پنج تهران برای اجرای عملیات کابل برگردان در روزهای بیست و هشتم، بیست و نهم و سی ام فروردین مختل می شود.
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از شرکت مخابرات استان تهران، در محدوده مخابرات منطقه پنج تهران پیش شماره های 5 استفاده می شود.
سیستم جامع خدمات مشترکان مخابرات راهی برای ارائه خدمات یکپارچه به مشترکان است.
 
اختلال در ارتباط تلفنی مرکز مخابرات شهدای چیتگر تهران از فردا 
ارتباط تلفنی مرکز مخابراتی شهدای چیتگر برای انجام عملیات کابل برگردان با هدف توسعه شبکه کابلی از فردا چهارشنبه مختل می شود. 
به گزارش امروز مخابرات، ارتباط تلفنی مشترکان در مرکز مخابرات شهدای چیتگر از ساعت 3 بامداد به مدت 3 ساعت با اختلال همراه است. 
 
آخرین گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات حاکی است، ضریب نفوذ تلفن ثابت کشور در بازه زمانی آغاز سال 1386 تا پایان شهریورماه پارسال در حالی به رقم 38.69 درصد رسید که در سال 1395 این ضریب 33.43درصد و در پایان خردادماه پارسال 38.61 درصد بود.
شمار تلفن های ثابت دایری کشور تا پایان سال1395، 30 میلیون و 506 هزار و 633 شماره بود و خردادماه پارسال به 30 میلیون و 590 هزار و 323 شماره رسید.
افزایش ضریب نفوذ تلفن ثابت به عدد 38.69 نشان دهنده آن است که با وجود توسعه تلفن همراه در کشور و توزیع بیش از 165 میلیون سیم کارت، هنوز تلفن ثابت جایگاه خود را در بین مردم از دست نداده و همچنان یکی از اصلی ترین وسایل ارتباطی مردم با یکدیگر است.
شمار مشترکان پهن باند ثابت کشور تا پایان اسفندماه سال1395، 9 میلیون و 408 هزار و 23 مشترک بود که در پایان شهریورماه پارسال به 10 میلیون و 490 هزار و 118مشترک رسید.
آمار تلفن های همگانی کشور نیز تا پایان سال 1395 حدود 115هزار و 764 دستگاه بود که تا پایان خردادماه پارسال به رقم 115 هزار و 550 دستگاه رسید و این امر نشانگر کاهش شمار دستگاه های تلفن همگانی در کشور در رقابت با تلفن همراه است.
شمار روستاهای دارای تلفن خانگی بر پایه آخرین گزارش دفتر بررسی های فنی معاونت برنامه ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به رقم 48 هزار و 976 روستا رسید.
آخرین آمار دفتر بررسی های فنی معاونت برنامه ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شهریور ماه پارسال منتشر شده است و تاکنون این گزارش به روز نشده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.