اپلیکیشن

اینترنت و شبکه

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

April 20, 2018
12:31 جمعه، 31ام فروردینماه 1397
کد خبر: 89761

مایکروسافت اپلیکیشن وان درایو را به‌روزرسانی کرد

 
 
مایکروسافت اپلیکیشن موبایل وان درایو (OneDrive) خود را با افزودن قابلیت پشتیبانی از سیستم عامل اندروید اوریو به‌روزرسانی کرد.
 
به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت phonearena، گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که شرکت مایکروسافت اپلیکیشن موبایلی وان درایو (OneDrive) خود را به‌روز رسانی کرد تا گوشی‌های جدید با سیستم عامل اندروید اوریو نیز بتوانند از قابلیت‌های آن بهره‌مند شوند.
 
این به‌روزرسانی تنها برای کاربران گوشی‌های اندرویدی قابل دسترسی و اجراست. این نسخه جدید به کاربران اجازه می‌دهد تا تعداد زیادی از تصاویر، ویدیو و محتوای ذخیره شده خود را که به طور ناخواسته و ناگهانی حذف کرده‌اند، باری دیگر بازیابی و احیا کنند.
 
نسخه جدید اپلیکیشن وان درایو همچنین به کاربران گوشی‌هایی با جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید (نسخه 8، اوریو)، امکان بهره‌مندی  و پشتیبانی از قابلیت‌های این سیستم عامل جدید را می‌دهد.
 
از قابلیت های دیگری که به این نسخه از وان درایو اضافه شده است، می‌توان به بهینه سازی مصرف باتری و ارسال اعلانات به کاربر اشاره کرد. وان‌درایو (OneDrive) که پیش‌تر با نام اسکای‌درایو شناخته شده بود، یک سرویس ابری برای نگهداری و ذخیره‌سازی فایلهای شخصی است.
 
این اپلیکیشن به کاربران امکان بارگذاری، آپلود کردن و همگام‌سازی فایل‌ها را در یک فضای ابری می‌دهد که از طریق مرورگر وب یا سایر دستگاه‌های الکترونیکی مورد استفاده کاربر قابل دسترسی و استفاده است.
 
این سرویس ابری نخستین بار در سال 2007 میلادی به منظور رقابت با سرویس گوگل درایو ارائه و منتشر شد که در ابتدا قابلیت ذخیره سازی فایل تا حجم 7 گیگابایت را داشت اما بعدا ظرفیت خود را مقادیر بیشتری تغییر و افزایش داد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.