سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

April 22, 2018
19:13 یکشنبه، 2ام اردیبهشتماه 1397
کد خبر: 89834

پرده‌برداری اینتل از یک پردازنده سریع و جدید

شرکت اینتل در ۴۰ سالگی نخستین پردازنده تولیدی خود، قصد دارد از تراشه جدیدی رونمایی کند.
 
به گزارش digitaltrends، اینتل، یک شرکت تجهیزات رایانه‌ای در ایالات متحده آمریکاست که در زمینه تولید سخت‌افزارهای رایانه و تلفن همراه، با تمرکز بر مادربورد، کارت شبکه، چیپ‌ست، بلوتوث و حافظه‌های فلش، انواع ریزپردازنده، نیم‌رسانا، مدارهای مجتمع، واحدهای پردازش گرافیکی و سامانه‌های نهفته فعالیت می‌کند.
 
شاید شما نیز جزو آن دسته از افرادی باشید که از چهلمین سالگرد عرضه نخستین پردازنده اینتل متعجب و شگفت‌زده شده باشید اما این غول تکنولوژی با سابقه زیادی که در تولید تراشه و پردازنده‌های مخصوص رایانه دارد، حالا می‌خواهد به مناسبت گذشت  40 سال از تولید نخستین پردازنده‌اش، از یک تراشه جدید تحت عنوان I۷-۸۰۸۶K رونمایی کند. به گفته این شرکت، تراشه جدید اینتل دیگر آسیب‌پذیری و روزنه‌های امنیتی همچون اسپکتر و ملت داون که ماه‌ها بلای جانش شده بودند، را نخواهد داشت.
 
مدت‌هاست که ضعف‌ها و حفره‌های امنیتی اسپکتر و ملت داون کشف شده در پردازنده‌های ساخته شده توسط شرکت اینتل که از سال ۱۹۹۵ به بعد وجود داشته و باعث شده هکرها به اطلاعات ذخیره شده برروی حافظه رایانه‌ها دسترسی پیدا کنند، مورد بحث‌های فراوانی قرار گرفته است.
 
این ضعف‌ها به هکرها اجازه می‌داد علاوه بر سرقت کلمات و رمز عبور کاربران، تمامی اطلاعات ذخیره شده موجود بر حافظه، پردازنده رایانه و گوشی‌های همراه را به سرقت برده و از آن سوءاستفاده کنند و این سطح از دسترسی موجب می‌شد به تراشه‌های دیگری همچون  ای ام دی و ای آر ام نیز دسترسی یابند.
 
این تراشه جدید که پردازنده ۶ هسته‌ای با سرعت ۴.۴ گیگاهرتزی است، در دسته سریع‌ترین پردازنده‌های کنونی و فعال بازار قطعات الکترونیکی قرار خواهد گرفت. البته این نخستین باری نیست که اینتل در سالگرد یکی از پردازنده‌های معروف خود، ار تراشه‌های جدید و منحصر بفردی رونمایی می‌کند.
 
حالا باید منتظر باشیم تا ببینیم آیا این شایعات و گزارش‌های منتشر شده در فضای مجازی به واقعیت خواهد پیوست یا خیر. گفته می‌شود اینتل احتمالا در نمایشگاه کامپیوتکس که در ۸ ژوئن برگزار می‌شود، از تراشه جدید خود رونمایی خواهد کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.