امنیت

فناوری اطلاعات

April 22, 2018
23:58 یکشنبه، 2ام اردیبهشتماه 1397
کد خبر: 89868

معرفی 242 فروشگاه اینترنتی داروی قاچاق به مرجع قضایی

مدیر کل امور حقوقی، بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان غذا و دارو گفت 242 فروشگاه اینترنتی داروی قاچاق به مراجع قضایی معرفی شد.
 
شهریار اسلامی تبار گفت: مکشوفات این فروشگاه ها در جریان برگزاری مانور نظارتی سطح عرضه با توجه به تبلیغات غیرمجاز کالاهای سلامت، با هماهنگی پلیس فتا و همکاری دانشگاه های علوم پزشکی ایران، تهران و شهید بهشتی به دست آمده است. 
وی ادامه داد: سال گذشته با رصد فروشگاه های مجازی، 242 فروشگاه اینترنتی عرضه کننده کالاهای سلامت به ویژه دارو و مکمل بررسی شد و پرونده آن ها به مراجع ذی صلاح قضایی ارسال شد و نتیجه رسیدگی به این پرونده ها پیگیری می شود. 
مدیرکل امور حقوقی، بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان غذا و دارو در ادامه به ارایه آمار قاچاق کالاهای سلامت که در حوزه نظارتی 44 دانشگاه علوم پزشکی در سراسر کشور کشف شده، پرداخت و گفت: یک میلیون و 859 هزار و 867 قلم دارو و مکمل قاچاق، 551 هزار و 198 قلم غذا، 644 هزار و 204 قلم محصولات آرایشی، 18 هزار و 522 قلم تجهیزات پزشکی و در مجموع سه میلیون و 73 هزار و 791 قلم کالای سلامت قاچاق در 9 ماهه نخست سال گذشته کشف شد.
وی ادامه داد: سال گذشته طی عملیات پانجیا (عملیاتی که هر ساله ازسوی پلیس کشورهای مختلف دنیا با هدف جلوگیری از فروش اینترنتی داروهای قاچاق، تقلبی و غیراستاندارد صورت می گیرد)، فعالیت دو هزار و 410 سایت غیرمجاز تبلیغات کالاهای سلامت بررسی و دستور فیلتر و تذکر به این سایت ها، صادر شد. 
اسلامی تبار گفت: همچنین 312 مورد تبلیغات ماهواره ای کالاهای سلامت محور که در نیمه نخست سال 1396 در شبکه های فارسی زبان صورت گرفته است، بررسی و به مراجع ذی صلاح انتظامی معرفی شدند. 
مدیر کل امور حقوقی، بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان غذا و دارو در رابطه با برنامه های پیشنهادی برای مقابله با قاچاق کالاهای سلامت در سال 97 گفت: با توجه به برنامه جامع پیشگیری و مقابله با قاچاق کالاهای سلامت محور و پیوست فرهنگی آن، اولویت هایی به این منظور پیشنهاد شده است. اسلامی تبار افزود: اطلاع رسانی و آموزش سامانه رهگیری و کنترل اصالت فرآورده های سلامت محور، اصلاح الگوی مصرف کالاهای حوزه سلامت به ویژه مکمل ها و فرآورده های آرایشی و برگزاری کارگاه های آموزشی آشنایی با مقررات مربوطه در قالب همایش های سراسری برای دانشگاه ها و گروه های نظارتی از جمله این اولویت هاست. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.