April 23, 2018
18:54 دوشنبه، 3ام اردیبهشتماه 1397
کد خبر: 89904

گوگل به ارتفاع ۵۸ متر از هر کاربر اطلاعات جمع کرده است

در هفته های اخیر انتشار اخباری در مورد نقض گسترده حریم شخصی کاربران فیس بوک باعث جلب توجه افکار عمومی به تخلفات فراوان این شبکه اجتماعی شده است.
به گزارش هات هاردویر، اما اگر تصور می کنید تنها فیس بوک در حال جمع آوری انبوهی از اطلاعات کاربران و فروش یا انتقال آن به شرکت های ثالث است، کاملا در اشتباه هستید.
 
گوگل و سایت ها و شرکت های زیرمجموعه آن اطلاعات بسیار بیشتری را در مقایسه با فیس بوک از میلیاردها نفر در سراسر جهان در اختیار دارند و لذا باید در قبال مردم بسیار مسئولانه تر عمل کنند؛ این در حالی است که هنوز اطلاعات چندانی در مورد نحوه مدیریت داده های کاربران توسط این شرکت در دسترس نیست.
 
بر اساس گزارشی که اولین بار در نشریه انگلیسی سان به چاپ رسیده، میزان اطلاعاتی که گوگل از هر کاربر جمع آوری می کند آن قدر زیاد است که با استفاده از آن می توان ۵۶۹۵۵۵ هزار صفحه کاغذ آ۴ را پر کرد. اگر این تعداد کاغذ روی هم قرار بگیرند، ارتفاع کل آنها بالغ بر ۵۸ متر خواهد شد.
 
جمع آوری این اطلاعات هم از طریق موتور جستجوی گوگل و هم از طریق خدمات نقشه گوگل، جی میل و یوتیوب صورت می گیرد. گوگل با استفاده از ابزار مختلف خود تقریبا همه چیز را در مورد کاربرانش می داند؛ از جمله اینکه آنها چه زمانی خانه را برای رفتن به محل کار ترک می کنند، چه زمانی به منزل می رسند، کجا می روند، روزانه از چه وسایل حمل و نقلی استفاده می کنند و غیره.
 
بر اساس بررسی نشریه سان اطلاعاتی که گوگل هر دو هفته یک بار از کاربرانش جمع آوری می کند ۲۳۷۳۱ صفحه کاغذ آ۴ را پر می کند. از این اطلاعات برای نمایش آگهی های مرتبط با علائق و سلائق افراد استفاده می شود تا هر کاربر تنها محصولات تبلیغاتی را که به آنها علاقه دارد، مشاهده کند. گوگل تمامی اطلاعات مربوط به وب سایت های مورد بازدید هر کاربر را هم در صورت استفاده از مرورگر کروم جمع آوری می کند.
 
داده های مربوط به هر عکس گرفته شده با گوشی اندرویدی، جزئیات اسناد پاک شده از سرویس کلود گوگل و بسیاری از داده های دیگر هم توسط این شرکت فناوری جمع آوری و نگهداری می شود و به طور کلی ۲.۸ درصد از کل ظرفیت سخت افزاری جهان برای ذخیره سازی اطلاعات کاربران گوگل بر روی سرورهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.