رسانه‌های اجتماعی

April 23, 2018
18:58 دوشنبه، 3ام اردیبهشتماه 1397
کد خبر: 89907

فیس بوک برای حذف اخبار جعلی کارمند استخدام کرد

فیس بوک که به علت نقض حریم شخصی کاربران در آمریکا با انتقادهای فزاینده مواجه است، برای شناسایی و حذف اخبار جعلی منتشر شده در کشور هند مجبور به استخدام کارمند شده است.
به گزارش دیجیتال ترندز، فیس بوک در کشور هند صدها میلیون کاربر دارد و همین مساله موجب شده تا انتشار اخبار جعلی و دروغین در این شبکه اجتماعی برای دستکاری افکار عمومی هند رایج شده باشد و همین مساله به چالشی جدی در هند مبدل شده است.
 
فیس بوک که پیش از این برای مقابله با انتشار اخبار جعلی مرتبط با کشور آلمان نیروی انسانی متخصص استخدام کرده بود، این بار هم مجبور به اقدام مشابهی در هند شده است.
 
این شبکه اجتماعی به همین منظور با یک مجموعه روزنامه نگاری مستقل در هند به نام BOOM همکاری می کند که وظیفه آن کنترل اخبار انگلیسی مشکوک در فیس بوک برای حذف موارد جعلی و دروغین است.
 
این مجموعه تنها اخباری را کنترل خواهد کرد که توسط دیگر کاربران به عنوان اخبار دروغین و جعلی علامت گذاری شده اند و در صورت کسب اطمینان آنها را حذف خواهد نمود. اخباری که توسط کارکنان این مجموعه جعلی تشخیص داده شوند به سرعت از فید خبری همه کاربران هم حذف می شوند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.