رسانه‌های اجتماعی

April 24, 2018
17:50 سه شنبه، 4ام اردیبهشتماه 1397
کد خبر: 89972

اینستاگرام، گردشگری را در جهان متحول کرد

بر اساس تازه‌ترین یافته‌های پژوهشگران فعال در حوزه فضای مجازی و رسانه، شبکه اجتماعی اینستاگرام با افزایش محبوبیتش در سالهای اخیر، توانسته صنعت گردشگری و توریسم را در جهان متحول کرده و رونق خاصی ببخشد.
 
به گزارش وب سایت گلف نیوز، بر اساس نتایج تحقیقات جدید، شبکه اجتماعی اینستاگرام نحوه گردشگری گردشگران داخلی و خارجی را در جهان تغییر داده است، به گونه‌ای که هم اکنون بیشتر مردم به دنبال آن مکان‌هایی برای سفر و گردش هستند که عکس‌های زیبای آن را در صفحات مجازی موجود در شبکه اجتماعی اینستاگرام مشاهده کرده‌اند.
 
این روزها که کاربران شبکه اجتماعی اینستاگرام تحت تاثیر قابلیت‌های جدید و جذاب آن بسیار بیشتر از پیش شده است، بسیاری از مردم به دنبال کشف تصاویر جدید از مکان‌های جغرافیای خاص  و قطب‌های گردشگری جدیدی در داخل و خارج از کشورشان هستند.
 
این تصاویر که معمولا در صفحات مجازی و یا در هشتگ‌های معروف در این شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شوند، از تعداد لایک‌های بسیاری برخوردار می‌شوند و همین امر موجب می‌شود به بسیاری از کاربران دیگر هم پیشنهاد شود و بدین ترتیب، تصاویری که بیشتر توسط کاربران دیده و لایک شده‌اند، در صدر پیشنهادات اینستاگرام به کاربران جدید قرار می گیرند.
 
حالا پژوهشگران به تازگی در جدیدترین تحقیقاتی که انجام دادند، به این نتیجه رسیده‌اند که تصاویر به اشتراک گذاشته شده در اینستاگرام سلیقه و تمایل شهروندان به گردشگری را تغییر داده است بدین ترتیب که آنها با مشاهده و کشف نقاط جغرافیایی جدید و مناظر طبیعی و تاریخی، به مشاهده آن از نزدیک و سفر کردن به منطقه مذکور علاقمند می شوند بنابراین می توان گفت که اینستاگرام توانسته است نقش پررنگی در رواج توریسم و گردشگری اعم از بوم گردی، طبیعت گردی و گردشگری خارجی ایفا کند.
 
این تحقیقات می تواند به معنای آن باشد که اینستاگرام از پتانسیل های بسیار زیادی برخوردار است تا در زمینه های مختلف نظیر توسعه و رواج صنعت گردشگری و توریسم به کار گرفته شود.
 
اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در میان کاربران فضای مجازی به شمار می‌رود که در این میان، نسل جوان و نوجوان از آن استقبال بیشتری نسبت به سایر رده‌های سنی کرده‌اند.
 
بر اساس آخرین تحقیقات و آمار منتشر شده در ژانویه سال جاری ۲۰۱۸ میلادی، بیشترین تعداد کاربران این شبکه اجتماعی به کشورهای ایالات متحده آمریکا با بیش از ۱۱۰ میلیون کاربر، برزیل با بیش از ۵۷ میلیون و اندونزی با ۵۳ میلیون کاربر فعال در ماه، هند با ۵۲ میلیون، ترکیه با ۳۳ میلیون، روسیه با ۲۹ میلیون، ایران با ۲۴ میلیون، ژاپن با ۲۲ میلیون، انگلستان با ۲۱ میلیون و مکزیک با ۲۰ میلیون کاربر فعال در ماه تعلق دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.