رسانه‌های اجتماعی

April 25, 2018
12:46 چهارشنبه، 5ام اردیبهشتماه 1397
کد خبر: 90013

کاربران میانسال طرفدار کدام شبکه اجتماعی‌اند؟

تازه‌ترین آمار منتشره در ایالات متحده آمریکا، حاکی است که کاربران میانسال بیشتر از شبکه فیس‌بوک استفاده می‌کنند.
 
به گزارش statista، تحقیقات و نظرسنجی‌های صورت گرفته از کاربران آمریکایی، میانگین سنی کاربران و میزان استقبال و  استفاده آن‌ها از شبکه‌های اجتماعی گوناگون را به خوبی نشان می‌دهد.
 
طبق نتایج این پژوهش‌ها، می‌توان گفت که میانگین سنی +۶۰ سال به فیس بوک بیشتر از سایر شبکه‌های اجتماعی علاقه دارند، این درحالیست که این گروه سنی به شبکه‌های اجتماعی ردیت (reddit)، تامبلر  (tumblr)، اسنپ چت ( snapchat) و اینستاگرام  (instagram) به ترتیب کمتر از سایر پلت‌فرم‌های محبوب در جهان استقبال کرده‌اند.
 
نمودار زیر به خوبی تفاوت استفاده و استقبال گروه‌های سنی مختلف از شبکه‌های اجتماعی گوناگون را نشان می‌دهد:
 
بر این اساس، فیس بوک میزبان ۶۷ درصد از کاربران میانسال بالای ۶۰ سال، ۸۱ درصد از کاربران جوان در گروه سنی ۳۰ تا ۵۹ سال و ۸۶ درصد از کاربران جوان و نوجوان در گروه سنی ۱۸ تا ۲۹ سال بوده است.
 
اینستاگرام دقیقا برخلاف فیس بوک، بیشتر محبوب کاربران جوان  و نوجوان در گروه‌های سنی ۱۸ تا ۲۹ سال با در اختیار داشتن ۵۸ درصد از آن‌ها، واقع شده است، در حالیکه تنها ۷ درصد از کاربران میانسال بالای ۶۰ سال از این شبکه اجتماعی استفاده کرده‌اند.
 
شبکه‌های اجتماعی تامبلر با دو درصد، ردیت با یک درصد و اسنپ چت هم با یک درصد به ترتیب کمترین میزان استفاده کاربران میانسال بالای ۶۵ سال را به خود اختصاص داده‌اند.
 
طبق نمودار بالا، دو شبکه اجتماعی که میزان استفاده کاربران جوان و میانسال در آن‌ها تفاوت فاحشی دارد، اینستاگرام و یوتیوب است.
 
البته این نظرسنجی‌ها قبل از رسوایی فیس بوک مبنی بر نقض حریم شخصی و افشای اطلاعات خصوصی کاربرانش بوده است، بنابراین انتظار می‌رود روند استفاده کاربران در تمامی گروه‌های سنی دچار کاهش بی‌سابقه و چشمگیری شده باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.