April 26, 2018
17:36 پنجشنبه، 6ام اردیبهشتماه 1397
کد خبر: 90050

“آمازون” و “تسلا” درمیان خطرناک ترین شرکت های آمریکا

 
شرکت های بزرگ "آمازون و "تسلا" همواره به برتر بودن در رتبه‌بندی‌های مختلف افتخار می‌کردند. اما این بار این دو شرکت درلیست خطرناک ترین محیط های کار در آمریکا قرار گرفتند.
 
به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، "گروه حمایتی شورای ملی سلامت و بهداشت شغلی" آمریکا، شرکت های " آمازون" و"تسلا" را در میان خطرناک ترین محیط های کاری در آمریکا قرارداد.  
 
این رتبه بندی بر اساس موقعیت و شرایط کارخانه و انبار شرکت‌ها است.
 
این دو شرکت به این علت در میان شرکت های این لیست قرار گرفتند که تاکنون آسیب‌هایی بیشتر از حد متوسط ، خطرات زیاد و عدم تمایل به رفع نگرانی‌های کارگران را در پیشینه خود داشته‌اند.
 
این شورا اعلام کرد که از سال 2013 تا کنون، 7 نفر از کارکنان انبار در شرکت "آمازون" جان خود را از دست داده اند البته شرکت آمازون طی پستی از شیوه های انبارداری دراین شرکت دفاع و اعلام کرد: این وضعیت کاملا نگران کننده است زیرا هم اکنون رئیس "آمازون" ثروتمندترین فرد جهان است و به دنبال معافیت مالیاتی است.
 
این در حالی است که آسیب‌های ثبت شده در شرکت "تسلا"، 31 درصد بیشتر از بقیه کارخانه‌های ماشین سازی در جهان در سال 2016 است و در مورد آسیب‌های جدی دیگر، 83 درصد بیشتر از شرکت های دیگر است.
 
بررسی‌ها حاکی از آن است که شرایط کار در غول های فناوری جهان، از قبیل "آمازون" و "تسلا" وضعیت نگران کننده‌ای دارد و اقداماتی که این دو شرکت برای بهبود ایمنی در کار انجام می شود، برای مقابله با این تصور که "کارگران در معرض خطر قرار دارند"، کافی نیست.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.