اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

April 27, 2018
11:08 جمعه، 7ام اردیبهشتماه 1397
کد خبر: 90071

اجرای پایلوت کشت و‌صنعت مبتنی بر اینترنت اشیا در اردبیل

 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اجرای پروژه بزرگی در استان اردبیل در حوزه کشت و‌صنعت گفت: این پروژه که مبتنی بر تحول دیجیتال است در زمینی به مساحت ۲هزار متر اجرا شده که امیدواریم بتوانیم آنرا در دیگر استان های کشور اجرا کنیم.
 
محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که امروز (پنجشنبه) صبح وارد استان اردبیل شد در مورد علت سفرش در جمع خبرنگاران گفت: ابتدا گزارشی از اقداماتی که طی یک سال گذشته در حوزه ارتباطات و‌فناوری اطلاعات در استان اردبیل انجام شده است را ارایه‌می‌کنم و مروری خواهیم داشت بر مشکلات ارتباطی این استان و راه های رفع آن را بررسی می کنیم  و جمع بندی از مشکلات ارتباطی این استان انجام می دهیم. 
 
وی با بیان اینکه‌مروری نیز بر‌بحث اشتغال از طریق فضای مجازی خواهیم داشت، افزود: یک پروژه بسیار بزرگی‌در حوزه کشت و‌صنعت در استان اردبیل داشتیم که مبتنی است بر تحول دیجیتال  برای توسعه کشاورزی که امروز آنرا در شورای اداری بررسی می کنیم. 
 
آذری جهرمی با اشاره به اینکه پایلوت اصلی این پروژه که دستاورد عظیمی برای کشور است در استان اردبیل قرار دارد در زمینی به مساحت ۲هزار هکتار پیاده شده است، اظهار کرد:  تلاش داریم این اتفاقی که در کشت و صنعت مغان رخ داده است در همه استان های کشور نیز اجرا شود. 
 
عضو‌کابینه دولت تدبیر و امید حضور در جمع جوانان استان اردبیل را یکی دیگر از برنامه های خود عنوان کرد: بنابه دعوت جوانان این استان با افتخار در جمع جوانان ترک‌زبان حاضر می شوم تا روز جوان را با هم جشن بگیریم.
 
در ادامه بالاترین مقام مسوول حوزه ICT در کشور با تشکر از اقداماتی که از سوی دستگاه ها و‌نهادهای مختلف در حوزه پیام رسانان بومی صورت گرفته، تصریح کرد: مرکز ملی فضای مجازی نقش مهمی را در هماهنگی دستگاه های مختلف ایفا کرد  و هم اکنون پیام رسانان داخلی شاخص های کیفی مناسبی دارند  و همزمان با ارایه خدمات درحال توسعه هستند.
 
وزیر ارتباطات و‌فناوری اطلاعات با اشاره به شروع کوچ به سوی پیام رسانان داخلی از سوی کاربران که با کانال مقام معظم رهبری صورت گرفت، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم کلی در نظر بگیریم از آن زمان تاکنون شاهد رشد شش برابری در این قسمت هستیم و به تعداد قابل توجهی پیام های تعاملی در این پیام رسانان جابه جا شده است. 
 
وی با بیان اینکه تاکنون چیزی مبنی بر اعمال محدودیت برای پیام رسانان خارجی به وزارت ارتباطات و‌فناوری اطلاعات اعلام نشده است و منتظر تصمیم گیری هستیم، افزود: با فرایندهای اخیر چیزی حدود ۱۰ درصد از مراجعه به پیام رسانان داخلی کم شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.