بازی

فناوری اطلاعات

April 27, 2018
11:21 جمعه، 7ام اردیبهشتماه 1397
کد خبر: 90080

آشنایی با مطرح‌ترین بازی‌های سال ۲۰۱۸ ; خدای جنگ

همشهری – سجاد میرزامهدی تهرانی: God Of War(خدای جنگ) یک بازی ویدیویی محصول کمپانی سونی می‌باشد که در تاریخ ۳۱ فروردین منتشر شده است.
 
 
این بازی توسط استودیو بازی‌سازی SIE Santa Monica Studio طراحی و کمپانی سونی هم به صورت انحصاری برای کنسول بازی PS4 این بازی را منتشر کرده است.
 
از این بازی در E3 سال گذشته یک ویدیوی کوتاه از روند بازی به نمایش گذاشته شد که همین ویدیو باعث شد که جمعیت سالن از شدت هیجان جو سالن را بهم بزنند. تا قبل از این رونمایی فقط حدس‌هایی بود که مثلا سونی در حال ساخت یه نسخه جدیدی از خدای جنگ است.
 
 
از همه این حرفا بگذریم، نسخه جدید سری بازی‌های خدای جنگ هیچ عنوانی دیگری ندارد یعنی اینکه اسم این بازی فقط و فقط God Of War است. به همین دلیل خیلی‌ها این بازی را با نام خدای جنگ 4 می‌شناسند. البته هنوزهم دلیل منطقی‌ای برای نام گذاری عنوان نشده است.
 
زمان گذشت و یک دوتا دیگر تریلر از روند بازی و داستانی God Of War منتشر شد. با برسی این تریلرها شاهد یک دوباره سازی کلی در دو بخش داستانی و گیم‌پلی‌ای هستیم.
 
در بخش داستانی یک دگرگونی عظیمی را شاهد هستیم این طور که داستان بازی دیگر حول محور اساطیر یونانی جریان ندارد واین اساطیر اسکاندیناویایی هستند که خط اصلی داستان را در دست دارند.
 
اگر بخواهیم یک توضیح مختصری درباره داستان این بازی بدهیم باید بگوییم که بعد از اتفاقات God Of War 3 که کریتوس انتقام خود از خدایان یونان خصوصا زئوس گرفته و دنیای یونان را نابود کرده حالا دیگر کریتوس (Kratos) شور هیجان دوران جوانی را ندارد و دیگر دست به دیوانه بازی نمیزند. اما این همه ماجرا نیست کریتوس حالا صاحب یک فرزندی به نام آتریوس (Atreus) شده که نقش پدری و الگو را برای او بازی می‌کند.
 
 
 
کریتوس به همراه پسر خود در سرزمین ایزدان ژرمنی زندگی میکنند. ماجراجویی داستان از این جا آغاز می‌شود که کریتوس در این سرزمین خاکستر همسر دوم خودش به نام فی که مادر آتریوس هم هست را بنا بر آخرین درخواست وی می‌خواهد در بالاترین نقطه کوهستان Nine Realms ببرد که اتفاقاتی بس عجیب می‌افتد که برای لو نرفتن داستان دیگر ادامه نمیدهیم.
 
روند بازی در خدای جنگ بسیار متفاوت و تا اندازه زیادی از نسخه‌های پیشین فاصله گرفته است، به گونه‌ای که از ابتدا بازسازی شده‌است.
 
با وجود اینکه قسمت پیشین تحت عنوان معراج (۲۰۱۳) حالت چندنفره را در این مجموعه معرفی نمود، این نسخه تنها دارای حالت تک‌نفره است.
 
از ویژگی‌های جدید در این بازی می‌توان به دوربین آزاد با دید سوم شخص در بالا شانه اشاره کرد که خاصیت یک دوربین سینمایی ثابت سوم شخص را دارد و با نسخه‌های پیشین تفاوت دارد ( به استثنای نسخهٔ دوبعدی خیانت در سال ۲۰۰۷).
 
از جنبه سینمایی، بازی به صورت نمای مستمر و بدون هیچ کاتی در دوربین ارائه شده‌است. دشمنان موجود در بازی ریشه در اساطیر اسکاندیناوی دارند و شامل ترول‌ها، اوگر، دروگرها و همچنین مخلوقات از گور برخاسته‌ای که توسط جادوی سِیدر منحرف شده‌اند می‌باشد.
 
یکی از تغییرات عمده بازی این است که کریتوس دیگر از شمشیرهای دو زنجیرهٔ معروف خود بهره نمی‌گیرد، به دلیل آنکه آن‌ها را در پایان خدای جنگ ۳ از دست داد.
 
در عوض او از یک تبرزین جادویی به نام تبر لویاتان استفاده می‌کند که قادر است با عناصر مختلف ترکیب شده و به سمت دشمنان پرتاب شود. به طور مثال تبر می‌تواند با یخ ترکیب شود و کریتوس قادر است آن را به طرف دشمنان پرتاب کند و به شکلی جادویی آن را به سوی دستش باز گرداند (درست شبیه به میولنیر، چکش ثور).
 
بعد از انتشار بازی، خدای جنگ به صورت جهانی مورد استقبال زیاد گیمرها و منتقدین قرار گرفت طوری که امتیاز کلی ۹۵ از ۱۰۰ را در وبگاه متاکریتیک به خود اختصاص داد. این بالاترین امتیاز در بین تمام نسخه‌های این فرنچایز به‌شمار می‌رود. این امتیاز بسیار بالا هست در سال 2018 دومین بازی نمره بالا در این سال است.
 
حرف آخر اینکه اگه به سری بازی‌های جنگ خدا علاقه‌مند هستید حتما این بازی را تهیه کنید تا از تجربه های این بازی لذت ببرید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.