امنیت

April 29, 2018
10:52 یکشنبه، 9ام اردیبهشتماه 1397
کد خبر: 90144

هکرها با سیستم پیشرفته در اتاق شما را باز می‌کنند!

محققان امنیتی در گزارشی به هتلداران و مسافران ساکن در هتل هشدار داده‌اند که هکرها با استفاده از سیستم الکترونیکی پیشرفته قادر خواهند بود در اتاق های هتل را براحتی باز و اشیای گران قیمت آن را سرقت کنند.
 
 
به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت هکر نیوز، به تازگی محققان خطاب به شهروندان و مسافران اعلام کرده‌اند که اگر به شهر یا کشور دیگری سفر می‌کنید، باید مراقب لپ‌تاپ، کیف مدارک، پاسپورت و پول‌های خود باشید، چراکه هکرها و مجرمان سایبری به تازگی با استفاده از یک سیستم الکترونیکی پیشرفته که اقدام به رمزیابی و باز کردن قفل درهای ساختمان‌ها، هتل‌ها و گاوصندوق‌ها می‌کند، قادر خواهند بود قفل در اتاق هتل را به راحتی باز کنند و اشیای گرانبهای شما را به سرقت ببرند.
 
این سیستم الکترونیکی که « master key» نام دارد، میلیون‌ها مسافر هتل‌های شهری و بین‌المللی را می‌تواند با خطر سرقت‌های خطرناک و پیشرفته مواجه می‌کند. بنابراین لازم است که مسافران از این پس مراقب چنین حملات سایبری و هک قفل درهای اتاق هتل خود باشند.
 
این آسیب‌پذیری جدید به تازگی توسط متخصصان شرکت وینگ کارت (VingCard) که بزرگترین تولیدکننده قفل در جهان محسوب می‌شود، کشف شده و پیش‌بینی می‌شود بیش از 42 هزار هتل در 166 کشور جهان را تحت تاثیر و خطر سرقت اشیای گران قیمت و با ارزش مسافران قرار دهد. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.