بازار سرمایه

April 29, 2018
15:01 یکشنبه، 9ام اردیبهشتماه 1397
کد خبر: 90158

تقسیم سود ۳۱۸ تومانی برای هر سهم همراه اول

در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ارتباطات سیار ایران مقرر شد به ازای هر سهم سهامداران ۳۱۸ تومان سود پرداخت شده و ۱۰۰۰ میلیارد تومان از سود سهامداران عمده تا قبل از برگزاری مجمع فوق‌العاده در آینده پرداخت نشود تا این مبلغ در افزایش سرمایه شرکت داده شود.
 
امروز مجمع عمومی عادی سالیانه و فوق العاده شرکت ارتباطات سیار ایران در سالن خلیج فارس پژوهشگاه نیرو برگزار شد و اعضای هیات مدیره این شرکت و سهامداران عمده در مجمع حاضر شدند.
 
در این مجمع مشخص شد که مبلغ کل سود قابل تقسیم مربوط به سال مالی ۱۳۹۶، ۳۱۵۰ میلیارد تومان است که هر سهم حدود ۳۲۸ تومان می‌شود. با توجه به تصمیمات مجمع ۳۱۸ تومان از این سود بین سهامداران تقسیم شد.
 
همچنین در مجمع قرار بر این شد که ۱۰۰۰ میلیارد تومان از سودی که به سهامدار عمده می‌رسد، تا فرآیند افزایش سرمایه پرداخت نشود و در مجمع فوق‌العاده در مورد این مبلغ تصمیم گیری شود.
 
اعضای هیات مدیره‌ای که در این مجمع تصویب شده‌اند، شرکت مخابرات ایران، شرکت مهر اقتصاد، گسترش الکترونیک مبین، مدیریت املاک و خدمات کاراشاپ بودند.
 
در این مجمع حمید فرهنگ مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران درباره بدهی‌های ارزی این شرکت گفت: هفته گذشته جلسه‌ای با بانک مرکزی داشتیم و قول دادند که بدهی‌های ارزی را با دلار ۴۲۰۰ تومان پرداخت کنند. البته در هر صورت تهدید بازار ارز به همه صنایع می‌رسد.
 
وی در پاسخ به سهامدارانی که به مقدار سوددهی شرکت اعتراض داشتند و معتقد بودند سود شرکت بیش از ۳۲۸ تومان است، گفت: صورت‌های مالی حسابرسی شده و سازمان حسابرسی این سود را تایید کردند. اینکه شما فکر کنید که ما پول چاپ می‌کنیم، این طور نیست. در حال حاضر رقبای ما قدرتمند شده‌اند و ما با آنها رقابت می‌کنیم.
 
مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران درباره افزایش هزینه‌های این شرکت نیز گفت: اجاره دکل یکی از چالش‌های مهم در تهران است با توجه به بحث‌هایی که مورد سلامتی درباره دکل‌ها مطرح و نگرانی‌ها در این زمینه، کمتر کسی به راحتی حاضر می‌شود که در ساختمانش دکل نصب کند. این دست موضوعات هزینه‌ها را بالا برده است.
 
فرهنگ درباره سرمایه‌گذاری‌های همراه اول گفت: ما در بنگاه‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنیم و امسال هشت درصد از متوسط بورس بیشتر سوددهی داشتیم. فکر می‌کنم در فضای کسب و کار امروز این مبلغ مقدار مناسبی باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.