رسانه‌های اجتماعی

April 29, 2018
15:21 یکشنبه، 9ام اردیبهشتماه 1397
کد خبر: 90163

چهار کاری که نباید در رسانه‌های اجتماعی انجام دهیم

ابتکار بزرگی است وقتی کسب و کارها برای افزایش کمک‌های خیریه و آگاهی مردم از یک مراسم خیریه و یا بلای طبیعی استفاده می‌کنند، اما گاهی سوءاستفاده کردن از این حوادث باعث بدنامی و کاهش اعتماد مشتریان می‌شود.
 
رسانه‌های اجتماعی ابزار فوق العاده‌ای برای بیزنس‌ها هستند تا بتوانند به راحتی با مشتریان خود در سراسر کره خاکی در ارتباط باشند. با این حال سوءاستفاده از این رسانه‌ها می‌تواند عواقبی چون از دست دادن مشتری یا فالورها، بدنامی، کاهش فروش، بسته شدن حساب کاربری و یا حتی پیگیری قانونی را به همراه داشته باشد. در ادامه به چهار عمل که در استفاده از رسانه‌های اجتماعی باید از آنها دوری نمود اشاره می‌گردد.
 
خرید فالور
 
بسیاری از کسب و کارها به خرید هزاران فالور جدید توییتری متوسل می‌شوند تا در مدت کوتاهی معروف و محبوب به نظر برسند. اگرچه در شبکه‌ای مانند توییتر کیفیت بر کمیت و تعداد فالورها مقدم است. خرید فالور به چند دلیل عملی نادرست محسوب می‌شود.
 
1-فالورهای خریداری شده مردم واقعی نیستند در نتیجه هرگز مشتری و طرفدار برند شما محسوب نمی‌شوند.
2-فالورهای خریداری شده معمولاً حساب‌های کاربری ساختگی‌ای هستند که نمی‌توانند در مکالمات و ارتباط با دیگران نقشی داشته باشند که علت اصلی داشتن یک حساب کاربری در توییتر را زیر سؤال می‌برد.
3-شرکت‌های تجاری هزاران دلار بابت فالورهای هدفمند و واقعی از شما می‌طلبند اما هیچ تضمینی وجود ندارد که فالورهای فروخته شده به کسب و کار شما علاقمند باشند و بعد از مدتی شما را آنفالو نکنند.
بهترین راه کسب فالورهای توییتری از طریق اشتراک گذاری اطلاعات جذاب و مفید، مکالمات آنلاین، ارزش بخشیدن به زندگی فالورها و دنبال کردن نفوذگرانی(افرادی که در شبکه‌های مجازی بر روی تصمیمات و زندگی افراد تاثیرگذارند، مانند بازیگران و افراد مشهور) که صنعت و یا خط مشی مشابه شما دارند.
 
پرداخت پول در قبال نظرات در رسانه‌های اجتماعی
 
 کاری که معمولاً کسب و کارها انجام می‌دهند اینست که در قبال توییت و یا پستی در مورد کیفیت سرویس و یا محصولشان هزینه‌ای می‌پردازند. اگرچه بسیاری از افراد که کار تبلیغات شرکتی را انجام می‌دهند با شما در مورد تبلیغاتی بودن پستشان صادق هستند، اما همه آن‌ها این کار را نمی‌کنند. قوانین افشاگری به دنبال محافظت از منافع مخاطبان هرگونه نقض آشکار این قوانین را مجازات می‌کند. افراد مشهور و سازمان‌ها هم آگاهند که هرگونه تبلیغات بدون فاش ماهیت تبلیغاتی، پس از آشکار شدن منظورشان به شدت با واکنش منفی روبرو می‌شوند.
 
اگر کسب و کارها به نفوذگران برای پست و یا توییت کردن مطلبی برای تبلیغ محصول خود مبلغی پرداخت کنند، فالورها باید از این مورد مطلع باشند. بر اساس اطلاعات سایت پلیس فتا، در غیر اینصورت، این موارد می‌توانند باعث بدنامی کسب و کار و از دست دادن مشتریان آن شوند.
 
سرمایه گذاری در خیریه یا کمک به خسارت دیدگان یک بلای طبیعی برای گرفتن "لایک"های بیشتر
 
 همچنین فالورها از اینکه کسب و کاری از خبرهای مهم برای بالا بردن برند خود استفاده کند، بیزار و خسته می‌شوند. این عمل ممکن است باعث شود خیریه کمک‌های ارزشمندی را از دست بدهد. بنابراین حتماً قبل از اشتراک گذاری هر مطلبی در فضای مجازی از درستی کار خود اطمینان کافی داشته باشید.
 
نظرات جعلی
 
بسیاری از مشتریان اکنون از وب سایت‌های بررسی آنلاین مانند تریپ ادوایزر و آیت ابیلیتی برای ابراز نظرات خود در مورد محصولات یا کسب و کارها استفاده می‌کنند. به دلیل نگرانی از گرفتن نظرات منفی، برخی اقدام به پست کردن نظرات مثبت تحت نام‌های جعلی می‌کنند. عواقب زیادی در مورد وضع قانونی به منظور ممنوعیت انتشار نظرسنجی جعلی وجود دارد.
 
شرکت‌ها و افراد جریمه می‌شوند و از سایت‌ها اخراج خواهند شد. جالب است بدانید، آمازون در حال حاضر اقدام قانونی برای جلوگیری از بررسی جعلی، ادعای دعوی علیه 1000 کاربر متهم به خرید و فروش بررسی‌های جعلی را آغاز کرده است.
 
ارسال نظرات و بررسی‌های جعلی اخلاقاً اشتباه است و فرضیه‌های دروغین درباره یک نام تجاری را ایجاد می‌کند. اگر این قانون شکنی در مورد کسب و کار شما فاش شود، شهرت شما آسیب خواهد دید و می‌تواند باعث کاهش فروش شود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.