اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

April 30, 2018
14:13 دوشنبه، 10ام اردیبهشتماه 1397
کد خبر: 90202

مدیران سازمان نظام صنفی رایانه ای با علی لاریجانی ملاقات کردند

نشست مشترک مدیران سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با موضوع بازبینی قانون سازمان برگزار شد.
 
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، علی لاریجانی در این نشست صمیمانه که در محل دفتر رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، بر اهمیت فناوری اطلاعات و ارتباطات تاکید کرد و افزود: با اتکا به صنف فناوری اطلاعات و ارتباطات می‌توان در زمینه اشتغال‌زایی اقدامات موثری نسبت به دیگر اصناف انجام داد. 
 
رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره بر لزوم بازنگری قوانین حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در خصوص به‌روزرسانی قانون سازمان نظام صنفی رایانه‌ای گفت: با توجه به کمبودهایی که در زمینه قوانین مربوط به حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و فضای مجازی در کشور وجود دارد، مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد با استفاده از ظرفیت موجود در مرکز پژوهش‌های مجلس و با همکاری با شورای عالی فضای مجازی و دولت در تدوین و به‌روزرسانی قوانین این حوزه با سازمان نظام صنفی رایانه‌ای همکاری کند.
 
اثنی عشری نیز در ادامه به ذکر تاریخچه‌ای از شکل‌گیری و فعالیت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای پرداخت و افزود: سازمان نظام صنفی رایانه‌ای از بطن انجمن شرکت‌های انفورماتیک که بیش از 10 سال سابقه فعالیت داشت، متولد شد و در همین راستا آیین‌نامه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در تاریخ 21/04/ 1383  پیرو مواد 2 و 17 قانون حمایت از حقوق پدیدآورندگان نرم‌افزارهای رایانه‌ای مصوب 04/10/1379 مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید؛ اکنون پس از گذشت 14 سال با توجه به رشد روزافزون صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات و همین‌طور افزایش تعداد اعضای سازمان و گسترش فعالیت صنف فاوا در کشور نیاز به بازبینی و به‌روزرسانی دارد. 
 
در این نشست علاوه بر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، محمدباقر اثنی عشری رئیس شورای مرکزی سازمان، عباس رمدانی نائب رئیس شورای مرکزی و امیرحسین سعیدی نائینی رئیس اسبق سازمان نظام صنفی رایانه‌ای نیز حضور داشتند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.