امنیت

فناوری اطلاعات

April 30, 2018
17:16 دوشنبه، 10ام اردیبهشتماه 1397
کد خبر: 90217

برخورد قانونی با وب سایت بزرگ استخدام هکر

به دنبال همکاری پلیس و مقامات قضایی در چندین کشور جهان یک وب سایت مشهور که خدمات استخدام هکر ارائه می کرد از کار افتاد و تعدادی از مدیران آن هم دستگیر شدند.
به گزارش تک تارگت، وب سایت Webstresser.org یکی از وب سایت های مشهور دنیا در زمینه ارائه خدمات هکری است که افراد می توانند با مراجعه به آن افرادی را برای اجرای حملات مخرب موسوم به DOS شناسایی کرده و به کار بگیرند.
 
در جریان حملات DOS تلاش می شود با ایجاد ترافیک مصنوعی بر روی سایت هدف و ارسال مقدار زیادی درخواست بر علیه آن سایت مورد حمله از دسترس خارج شود.
 
برای شناسایی عوامل گرداننده این سایت، یوروپل و نیروهای پلیس از کشورهای آمریکا، انگلیس، هلند و غیره با یکدیگر همکاری داشته اند. عملیات منجر به شناسایی این افراد Operation Power Off نام گرفته است.
 
مدیران وب سایت یادشده در کشورهای مختلفی زندگی می کنند که از جمله این کشورها می توان به انگلیس، کرواسی، کانادا و صربستان اشاره کرد. علاوه بر این برخی کاربران خدمات این سایت که بارها از طریق آن هکرهایی را استخدام کرده اند، دستگیر شده اند که این افراد در کشورهای هلند، ایتالیا، اسپانیا، کرواسی، انگلیس، استرالیا،کانادا و هنگ کنگ ساکن بوده اند.
 
در این سایت 136 هزار کاربر ثبت شده حضور داشته اند و بر اساس برآوردها هماهنگی 4 میلیون حمله از نوع DOS تنها در ماه جاری میلادی از طریق این سایت صورت گرفته است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.