رسانه‌های اجتماعی

April 30, 2018
17:17 دوشنبه، 10ام اردیبهشتماه 1397
کد خبر: 90218

برنامه‌های تازه فیس بوک برای مقابله با اخبار جعلی

مدیران شبکه اجتماعی فیس بوک که به علت ناتوانی در زمینه مقابله با اخبار جعلی به شدت تحت فشار هستند، می گویند قصد دارند به طور جدی با این پدیده مقابله کنند.
به گزارش مشبل، مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک می‌گوید برنامه‌های جدیدی برای کاستن از میزان نمایش اخبار دروغین در فید خبری کاربران فیس بوک دارد و امیدوار است بتواند این رقم را به صفر برساند.
 
برای شناسایی این اخبار، میزان دقت اخبار ارسالی در فیس بوک توسط اشخاص ثالث و کارمندانی که به همین منظور استخدام شده‌اند، کنترل می‌گردد و اگر دقت این اخبار پایین تشخیص داده شود، اخبار یاد شده به عنوان اخبار غیر قابل اعتماد علامت گذاری می‌شوند و در نهایت از فیدهای خبری حذف می‌شوند.
 
قرار است از فناوری هوش مصنوعی هم برای شناسایی بهتر این نوع اخبار استفاده شود، اما تکمیل فرایند شناسایی و حذف اخبار جعلی تنها بر مبنای بررسی تک تک آنها توسط نیروهای متخصص انسانی صورت می گیرد.
 
فیس بوک این روزها به علت نقض حریم شخصی کاربران خود توسط موسسه دانشگاهی کمبریج آنالیتیکا هم به شدت تحت فشار قرار گرفته و حتی کنگره آمریکا شخص مارک زاکربرگ را برای بررسی موضوع احضار کرد و وی طی دو روز پاسخگوی سوالات طرح شده بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.