تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 30, 2018
18:24 دوشنبه، 10ام اردیبهشتماه 1397
کد خبر: 90231

ورود استارت آپ «چاپ آقا» به صنعت چاپ

در گذشته کسب و کارها به صورت سنتی صورت می‎گرفت. اما به تدریج با گسترس روز افزون اینترنت دیگر کسب و کارهای سنتی جای خود را به کسب و کار دیجیتال داده اند و با شکل گرفتن استارت آپ ها در حوزه های مختلف، بسیاری از خدمات اکنون بر بستر اینترنت به مشتریان ارایه می شود. در این میان حدود 2 سال پیش استارت آپی در صنعت چاپ شکل گرفت با نام "چاپ آقا " که در زمینه سفارش آنلاین کارت ویزیت، کاتالوگ، سربرگ و غیره فعالیت می‎کند و اکنون با محکم شدن پایه های این کسب و کار نوین، بنیان گذاران استارت آپ چاپ آقا عصر شنبه در نشستی خبری به تشریح قابلیت های سفارش آنلاین چاپ پرداختند.
رضا مفید مدیرعامل  و بنیان گذار چاپ آقا در این نشست گفت: شروع کار این استارت آپ اواخر سال ۹۴ بوده است و از خرداد ۹۵ شروع به دریافت سفارش از مشتریان کرده است. امروز ۴۲ نفر به صورت ثابت در این استارت آپ مشغول هستند و تعداد زیادی به صورت پروژه ای با چاپ آقا همکاری می کنند. برنامه ما این است که تا پایان سال ۹۷، تعداد شاغلان ثابت در چاپ آقا ۱۰۰ نفر باشند؛ تا اینجا بخشی از کارها به صورت برون سپاری انجام می شد که با هدف انجام داخلی آنها، به این تعداد پرسنل در پایان سال خواهیم رسید.
 او در ادامه گفت: ما از ابتدا هدفمان این بود که بستر کامل آماده باشد بعد شروع به دریافت سفارشات زیاد کنیم؛ الان شرایط گرفتن روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ سفارش را داریم.
وی افزود: یکی از ویژگی های چاپ آقا قیمت مناسب آن است و اینکه مشتری قیمت را در لحظه می بیند. یکی از سوال های متداول مشتری این است که کار او در چه مرحله ای است و چقدر از کار تا این لحظه انجام شده است. ما بستری را طراحی کرده ایم که مشتری می‎تواند قدم به قدم ببیند سفارش او در چه مرحله ای است و چه مقدار تا تحویل باقی مانده است. ضمانت کار در صنعت چاپ مدل مرسومی نیست و عموما پروژه های چاپی ضمانت ندارند.
وی افزود: چاپ آقا سرویس مشاوره رایگان دارد و مشتریان می توانند با توجه به مبلغی که مایل هستند هزینه کنند، بهترین گزینه را انتخاب کنند. چاپ آقا تاثیرات زیست محیطی خوبی داشته است، تولید ضایعات چاپ آقا از سایر رقبا بسیار کمتر است و سرویس سفارش چاپ آنلاین تاثیری خوبی روی ترافیک و کمتر شدن رفت وآمدها داشته است.
مفید از افتتاح چاپخانه چاپ آقا تا ۱۰ روز دیگر خبر داد که به گفته او با این کار، زمان تحویل محصولات کاهش خواهد داشت. او اضافه کرد: زمان عامل بسیار مهمی برای ما است که زمان و سرمایه زیادی روی آن خواهیم گذاشت تا روز به روز به زمان تحویل کوتاه تری دست پیدا کنیم.» به گفته مدیرعامل چاپ آقا، این مجموعه تا به حال، ۲۵۰ چاپخانه شناسایی و به صورت روزانه با ۳۵ چاپخانه همکاری داشته است. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.