تلفن همراه

گوشی

May 4, 2018
21:10 جمعه، 14ام اردیبهشتماه 1397
کد خبر: 90331

رکود در بازار گوشی موبایل ایران حاکم است

رئیس اتحادیه دستگاههای مخابراتی با بیان اینکه از آغاز سال جدید تاکنون شاهد رکود در خرید و فروش گوشی تلفن همراه در بازار هستیم گفت: به رغم عدم ثبات ارز، اما قیمتهای گوشی در بازار مناسب است.
 
مهدی محبی در گفتگو با مهر، در مورد وضعیت بازار گوشی تلفن همراه در کشور گفت: هم اکنون امکان ثبت سفارش گوشی برای واردکنندگان به صورت مجدد باز شده و انتقال ارز نیز امکان پذیر شده است. به همین دلیل واردکنندگان در حال وارد کردن گوشی های موبایل به کشور هستند.
 
وی با تاکید براینکه متاسفانه به دلیل تغییر لحظه ای نرخ ارز در کشور، بازار موبایل ثبات نداشته و در رکود است، افزود: با وجود آنکه هم اکنون قیمتهای گوشی منطقی است اما آنطور که باید استقبالی از خرید در این بازار دیده نمی شود.
 
رئیس اتحادیه دستگاههای مخابراتی با بیان اینکه از یک ماه قبل از عید نوروز تاکنون عرضه و تقاضای گوشی در بازار موبایل به شدت افت داشته است، گفت: تا زمانی که شرایط بازار ارز ثابت نشود، نمی توان امیدوار به رفع رکود در بازار موبایل بود.
 
محبی ادامه داد: البته به رغم جهش زیاد قیمت دلار در کشور، تاثیر زیادی را در قیمت گوشی های وارداتی شاهد نیستیم و اگرچه به دلیل عدم تقاضا، باید قدری از قیمتها کاسته می شد اما برخلاف آن، قیمت گوشی در بازار، مناسب و منطقی است.
 
وی تاکید کرد: هم اکنون زمان خوبی برای خرید گوشی است و خریداران در صورت تمایل برای خرید، با بازار کاملا منطقی از نظر قیمت، به رغم افزایش ارز، مواجه خواهند بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.