تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 6, 2018
20:39 یکشنبه، 16ام اردیبهشتماه 1397
کد خبر: 90400

تسلا در برابر سایر رقبا تسلیم می شود؟

باتوجه به تعهد کشورها در زمینه توسعه حمل و نقل سبز، استفاده از خودروهای برقی به سرعت در حال افزایش است و پیش بینی می شود که توسعه ایستگاه های شارژ در سراسر آمریکا، اروپا و آسیا، استقبال از این خودروها افزایش پیدا کند.
درحال حاضر حدود 33 هزار ایستگاه شارژ خودروهای برقی در سراسر آمریکا، 95 هزار ایستگاه در اتحادیه اروپا، 13 هزار ایستگاه در انگلستان و 150 هزار ایستگاه در چین وجود دارند.
 
شبکه های ایستگاه شارژ با هدف خدمت رسانی به خودروهای برقی در سفرهای طولانی طراحی شده اند، اما امروزه شلوغی ایستگاه‌های شارژ، به معضل بزرگی در اروپا و آمریکا تبدیل شده است.
 
شبکه ایستگاه های شارژ سریع تسلا موسوم به سوپر شارژر (Supercharger)، امکان شارژ 80 درصدی باتری خودروی تسلا مدل S را تنها در مدت 40 دقیقه فراهم می کند و این میزان، برای پیمودن مسافت 270 کیلومتری کافی است.
 
اما از دسامبر 2017، تسلا تعرفه قیمت جدیدی را برای ایستگاه‌های سوپر شارژر تعیین کرده است که موجب می‌شود تا خودروهای برقی سایر شرکت‌ها، هزینه‌ سنگین‌تری نسبت به خودروهای تسلا پرداخت کنند.
 
گروه خودروسازی فولکس واگن (VW) با همکاری سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا (EPA) در قالب پروژه 2 میلیارد دلاری، به دنبال راه اندازی شبکه ایستگاه های شارژ فوق سریع در سراسر آمریکا تحت عنوان Electrify America است.
 
در این طرح، ایستگاه های شارژ فوق سریع در مناطق مختلف آمریکا، حتی مجتمع های آپارتمانی و مراکز خرید بزرگ از جمله وال مارت احداث می شوند.
 
هفته گذشته، نقشه دقیق شبکه ایستگاه های شارژ فوق سریع Electrify America منتشر شد که شامل احداث 2000 ایستگاه در 484 سایت در 18 منطقه شهری و بزرگراهی در سراسر آمریکا تا پایان سال 2019 است.
 
برخلاف ایستگاه های سوپرشارژر تسلا، ایستگاه های Electrify America فولکس واگن به انواع خودروهای برقی سایر شرکت ها نیز خدمات رسانی می کنند. این شرکت قصد دارد این شبکه را با مشارکت شرکت های خودروسازی بی ام و، دایملر و فورد، در سراسر اروپا نیز راه اندازی کند.
 
درصورت موفقیت این طرح، تسلا دیگر تنها بازیگردان اصلی در حوزه ایستگاه های شارژ فوق سریع نخواهد بود؛ شاید به همین دلیل بود که ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، چند روز قبل اعلام کرد که آماده صدور مجوز برای استفاده از فناوری و شبکه سوپرشارژر این شرکت است.  
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.