رسانه‌های اجتماعی

May 7, 2018
17:51 دوشنبه، 17ام اردیبهشتماه 1397
کد خبر: 90436

تلاش شبکه های اجتماعی آمریکایی برای حفظ کاربران نگران

بسیاری از شرکت های فناوری و شبکه های اجتماعی آمریکایی که نگران از دست دادن کاربران خود به علت بی توجهی به امنیت و حفظ حریم شخصی آنها هستند، تغییراتی در عملکرد خود انجام داده اند.
 
به گزارش بیزینس دیلی، مایکروسافت، توئیتر و لینکدین از جمله این شرکت های فناوری و شبکه های اجتماعی هستند که با هدف حفظ کاربران خود سیاست هایشان در حوزه حریم شخصی را در دو ماه اخیر تغییر داده اند.
 
پس از انتقال بدون اجازه اطلاعات بیش از ۸۰ میلیون کاربر فیس بوک به شرکت کمبریج آنالیتیکس برای بررسی میزان محبوبیت دونالد ترامپ در جریان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا ، اعتماد به شبکه های اجتماعی آمریکایی به شدت کاهش یافته و کاربران بیم دارند باز هم چنین حوادثی رخ دهد.
 
برخی مدیران این شبکه های اجتماعی برای بازگرداندن اعتماد و بهبود این وضعیت متزلزل سیاست های حریم شخصی خود را تغییر داده اند، اما نکته جالب این است که درصد بسیار کمی از کاربران از این تغییرات مطلع می شوند.
 
بررسی ها نشان می دهد به طور متوسط تنها ۱۷ درصد از کاربران شبکه های اجتماعی بخش سیاست های حریم شخصی سایت شرکت های فناوری بزرگ و شبکه های اجتماعی شناخته شده آمریکایی را مطالعه می کنند و از تغییرات آنها مطلع می شوند.
 
تحقیقات موسسه اکامی نشان می دهد که اکثریت قاطع کاربران ایمیل هایی که توسط این شرکت ها و شبکه های اجتماعی در این زمینه برایشان ارسال می شود را مطالعه نمی کنند. لذا این مجموعه ها باید برای جلب اعتماد از دست رفته کاربران از روش های موثرتر و عینی تری بهره بگیرند؛ به خصوص که این وضعیت درآمدهای کلان آنها از محل نمایش تبلیغات آنلاین را تهدید می کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.