اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

May 7, 2018
17:59 دوشنبه، 17ام اردیبهشتماه 1397
کد خبر: 90441

علاقه شرکت‌ها به بهره‌مندی از خدمات تحلیل‌های اطلاعات در اکوسیستم رایانش ابری

شرکت‌ها معتقدند تحلیل‌های ابری به معنای تجزیه و تحلیل هر نوع اطلاعاتی که در اکوسیستم رایانش ابری رد و بدل می‌شود، حائز اهمیت است و می‌تواند بینش‌های جدیدی در اختیار آنها بگذارد.
 
شرکت Teradata در نظرسنجی اخیر خود، آمار قابل تاملی در این خصوص ارائه کرده است. به گزارش وب‌سایت FierceCEO، در این نظرسنجی ۸۲ درصد پاسخ‌دهندگان می‌گویند تحلیل داده‌ها برای استراتژی کسب‌وکار آنها بسیار حائز اهمیت است، و ۸۳ درصد نیز گفته‌اند اکوسیستم رایانش ابری بهترین مکان برای انجام تحلیل‌های داده‌ای است.
 
اغلب سازمان‌ها تمایل دارند تا سال ۲۰۲۳ تحلیل‌های خود را در اکوسیستم رایانش ابری انجام دهند، و ۹۱ درصد سازمان‌ها بر این باورند که روند انتقال تحلیل‌ها به ابر عمومی باید سرعت بیشتری به خود بگیرد.
 
نکته قابل توجه این است که با وجود این تاکیدها، آن چه که در عمل مشاهده می‌شود این است که فعالیت چندانی در این حوزه جریان ندارد. حال این سوال پیش می‌آید که مشکل در کجاست و چرا با وجود تمایل شرکت‌ها، تحلیل‌های ابری از قوت کافی برخوردار نیست؟
 
بر پایه یافته‌های این نظرسنجی، این موضوع با چالش‌‎های عدیده ای روبروست که از آن جمله می‌توان به این موارد اشاره کرد: چالش‌‎های امنیتی (۵۰ درصد)، کم کارآمد و نابالغ بودن فناوری‌های موجود (۴۹ درصد)، مشکلات رگولاتوری (۳۵ درصد) و بی اعتمادی (۳۲ درصد)
 
لزوم منطبق‌سازی سیستم‌های قدیمی با اپلیکیشن‌های ابری (۳۰ درصد) و فقدان نیروی ماهر در سازمان‌ها (۲۹ درصد) نیز به عنوان دیگر مشکلات این حوزه مطرح شده است.
 
البته فقدان نیروهای موثر در بخش تحلیل‌های آماری رایانش ابری، باعث شده برخی استارت‌آپ‌ها از این فرصت استفاده کرده و وارد این حوزه شوند. طبق برآوردها این بازار، روزهای پررونقی در پیش خواهد داشت.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.