تلفن همراه

گوشی

May 7, 2018
18:12 دوشنبه، 17ام اردیبهشتماه 1397
کد خبر: 90445

آیفون پیشتاز فروش زمستان 2018

استراتژی آنالیتیکس آماری از میزان فروش گوشی های هوشمند ارایه کرده که در آن آیفون 10 عنوان پرفروش ترین گوشی های هوشمند در طول سه ماهه ابتدایی سال 2018 را از آن خود کرده است.
 
این فهرست که مربوط به سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ است نشان می دهد گوشی آیفون ایکس با فروش ۱۶ میلیون دستگاه در صدر فهرست گوشی های محبوب قرار دارد.
براساس این گزارش در مجموع بیش از ۳۴۵ میلیون دستگاه گوشی هوشمند راهی بازار شده است.
بعد از آیفون ایکس، آیفون ۸ و ۸ پلاس و ۷ رتبه های دوم تا چهارم را در اختیار دارند. اپل با عرضه این چهار گوشی پرطرفدار در مجموع 6/4 درصد از سهم بازار گوشی های هوشمند را در سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ در اختیار داشته است. میزان عرضه، آیفون ۸ و ۸ پلاس و ۷ طی این مدت به ترتیب 12/5، 8/3 و 5/6 میلیون دستگاه بوده است.
بعد از این چهار گوشی اپل، شرکت شیائومی با عرضه تلفن همراه Redmi 5A رتبه پنجم را از آن خود کرده است. میزان عرضه این گوشی 5/4 میلیون دستگاه بوده است.
رتبه ششم نیز متعلق به سامسونگ است که گوشی گلکسی اس ۹ پلاس را با نمایشگر 6/2 اینچی تولید کرده است. 
در مجموع تعداد 5/3 میلیون واحد از این گوشی در سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ به فروش رفته است. البته زمان زیادی از عرضه این گوشی نمی گذرد و لذا احتمال می رود گلکسی اس ۹ پلاس به رقیبی جدی برای آیفون مبدل شود.
پیش بینی می شود در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸ هم محبوبیت آیفون ایکس ادامه یابد که علت آن طراحی خاص، دوربین پیشرفته و برنامه های متنوع است.
 
 کاهش 34 درصدی فروش گوشی در چین
با این حال گزارش ها حاکی از آن است که در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۸، فروش گوشی های هوشمند در کشور چین ۳۴ درصد کاهش یافته و این آمار نسبت به سال قبل هم 13/4 درصد کاهش داشته و به ۹۰ میلیون دستگاه رسیده است. 
یکی از دلایلی که برای این کاهش فروش مطرح شده، کم شدن حجم تولید در جریان تعطیلات سال جدید قمری است. 
بر اساس تحقیقات انجام شده توسط دیجی تایمز، موجودی کانال های فروش و نیز فروش کمتر گوشی های سری آیفون هم در به وجود آمدن این شرایط تاثیر داشته است.
در بازه زمانی سه ماهه نخست سال میلادی جاری، میزان فروش گوشی های هوشمند در چین نسبت به فروش این محصولات در سراسر جهان به زیر ۳۰ درصد کاهش یافته است.
در زمان مذکور پنج شرکت برتر چین از نظر میزان فروش گوشی های هوشمند به ترتیب شیائومی، هوواوی، اوپو، ویوو و اپل بوده اند. شیائومی شرکتی است که نسبت به دیگر کمپانی ها کمتر تحت تاثیر کاهش تولید کارخانه ها در فصل تعطیلات سال نو قرار گرفته است و البته نباید عرضه گوشی هوشمند ردمی ۵ پلاس (۱۵۷ دلار) را هم فراموش کنیم زیرا معرفی و عرضه این گوشی نیز باعث شده تا میزان فروش کلی شرکت مورد بحث در سه ماهه اول ۲۰۱۸ نسبت به رقبا بیشتر باشد.
میزان فروش گوشی های هوشمند کمپانی هوواوی نیز در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۸ بیش از ۴۰ درصد کاهش یافته و دلیل این اتفاق نیز کم بودن مدل های جدید از جانب این کمپانی اعلام شده است. 
بر اساس آمار مربوط به سه ماهه نخست سال میلادی جاری، شرکت هوواوی در جایگاه دوم لیست کمپانی های برتر فروشنده گوشی های هوشمند در چین جای گرفته است. 
دو شرکت اوپو و ویوو در بازه زمانی یاد شده بیشتر بر فروش مدل های قدیمی تر تمرکز کرده اند و به همین دلیل میزان فروش کلی این دو کمپانی در سه ماهه اول ۲۰۱۸ نسبت به سال قبل به میزان ۳۰ درصد یا ۳ میلیون واحد کاهش یافته است. 
در نهایت نیز میزان فروش شرکت اپل در این بازه زمانی به 6/25 درصد رسیده است.
تحقیقات دیجی تایمز نشان می دهد که به لطف معرفی گوشی های هوشمند جدید، میزان فروش گوشی در دومین سه ماهه سال ۲۰۱۸ مجددا افزایش خواهد داشت اما همچنان نسبت به بازه زمانی مشابه در سال قبل کمتر خواهد بود.
در هر صورت انتظار می رود میزان فروش گوشی های هوشمند آیفون در چین به بیش از ۳۰ درصد افزایش یابد زیرا مشتریان این برند منتظر معرفی مدل های جدید در سه ماهه سوم سال جاری هستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.