اپراتورها

تلفن همراه

هوش مصنوعی

May 10, 2018
15:36 پنجشنبه، 20ام اردیبهشتماه 1397
کد خبر: 90559

افتتاح پروژه های ICT گیلان

 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با بیان اینکه امروز پروژه های زیرساختی حوزه آی.تی گیلان با اعتبار 350 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد، تصریح کرد: دولت 80 میلیارد تومان از این اعتبار را متقبل شده و مابقی با کمک سرمایه گذاری بخش خصوصی صورت گرفته است.
 
محمدجواد آذری جهرمی در کمیته تخصصی ارتباطات و فناوری اطلاعات که در استانداری گیلان برگزار شد، با اشاره به برنامه ریزی دولت برای سرمایه گذاری فراوان در حوزه آی.تی، اظهار کرد: این سرمایه گذاری ها با هدف توسعه بخش خصوصی انجام می شود.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با بیان اینکه امروز پروژه های زیرساختی حوزه آی.تی گیلان با اعتبار 350 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد، تصریح کرد: دولت 80 میلیارد تومان از این اعتبار را متقبل شده و مابقی با کمک سرمایه گذاری بخش خصوصی صورت گرفته است تا همه شهرستان های گیلان از خدمات 3جی و 4جی بهره مند شوند.
 
وی با بیان اینکه پوشش مخابراتی یکی از اپراتورهای تلفن همراه در برخی مناطق کشور 100 درصد است، گفت: سرمایه گذاری در بخش مخابرات تلفن همراه بسیار پرهزینه است لذا باید با شناسایی دقیق منطق اقدام کنیم.
 
پوشش جاده ای گیلان تقویت می شود
 
آذری جهرمی، شاخص پهنای باند در گیلان را قابل توجه دانست و تصریح کرذ: گیلان یک استان گردشگرپذیر است لذا باید متناسب با جمعیت، پوشش جاده ای را تقویت کنیم. در حال حاضر برای 50 نقطه گیلان سرمایه گذاری صورت گرفته که باید به 150 نقطه برسد تا همه مردم از خدمات مخابراتی و موبایلی استفاده کنند.
 
 پایلوت طرح «دولت همراه» در هفته آتی اجرا می‌شود
 
وزیر ارتباطات، از اجرای پایلوت طرح «دولت همراه» طی هفته آتی خبر داد و متذکر شد: اجرای دولت الکترونیک در راستای شفافیت عملکرد دولت است و بهره وری را افزایش می دهد. در برنامه ششم ارتقای سه پله ای رتبه ایران در اجرای دولت الکترونیک پیش بینی شده است.
 
وی با بیان اینکه توسعه کسب و کارهای نوپا با دانشگاه میسر می شود، خاطرنشان کرد: این ظرفیت در دانشگاه گیلان وجود دارد.
 
26 هزار روستا در سراسر کشور امکان اتصال به شبکه دارند
 
وزیر ارتباطات، اتصال مدارس به شبکه را یکی از وظایف این وزارتخانه دانست و گفت: در حال حاضر 26 هزار روستا در سراسر کشور امکان اتصال به شبکه را دارند. همچنین بخشی از هوشمندسازی مدارس مربوط به وزارت ارتباطات است که با همکاری وزارت آموزش و پرورش و کمک بخش خصوصی انجام می شود.
 
آذری جهرمی، با اشاره به نقش شهرداری در توسعه ارتباطات، اظهار کرد: شهرداری رشت در راستای ایجاد سایت های شرکت های مخابراتی همکاری لازم را با بخش خصوصی داشته باشد. 29 سایت در انتظار مجوز شهرداری رشت جهت طرح تجمیع دکل ها هستند.
 
رئیس مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به گردشگرپذیر بودن گیلان و افزایش چند برابر جمعیت استان در ایام تعطیلات، گفت: باید در ایجاد زیرساخت های ارتباطاتی گیلان جمعیت 6 میلیونی دیده شود، اما متاسفانه در حال حاضر این زیرساخت ها جمعیت شناور گیلان را پوشش نمی دهد.
 
به گزارش ایسنا، جبار کوچکی نژاد در کمیته تخصصی ارتباطات و فناوری اطلاعات که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در استانداری گیلان برگزار شد، با اشاره به درخشش خوب وزیر جوان در دولت دوازدهم، اظهار کرد: مقوله ارتباطات و فناوری اطلاعات در دنیای امروز بسیار حائز اهمیت است.
 
وی با تاکید بر لزوم تحقق دولت الکترونیک به عنوان یکی از اولویت های مهم و اساسی کشور، افزود: اگر دولت الکترونیک را کامل و درست عملیاتی کنیم بسیاری از مشکلات به ویژه در حوزه خروج ارز حل می شود.
 
رئیس مجمع نمایندگان گیلان، فیبر نوری را بستر فعالیت ها در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات دانست و خاطرنشان کرد: این صنعت در گیلان عقب مانده است.
 
روستاهای گیلان نیازمند پوشش دیتا و تلفن همراه هستند
 
استاندار گیلان، با بیان اینکه توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در گیلان کم هزینه تر از سایر استان هاست، یادآور شد: روستاهای گیلان نیازمند پوشش دیتا و تلفن همراه هستند تا حضور گردشگران در مناطق غیر ساحلی نیز تقویت شود.
 
به گزارش ایسنا،دکتر مصطفی سالاری در کمیته تخصصی ارتباطات و فناوری اطلاعات که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در استانداری برگزار شد، جمعیت شناور گیلان در ایام تعطیلات را حدود 5 میلیون دانست و اظهار کرد: استان گیلان بعد از تهران و کرج متمرکزترین جمعیت بهره بردار از شبکه های مخابراتی را دارد.
 
وی با تاکید بر لزوم افزایش درصد پوشش شبکه های مخابراتی در گیلان با هدف توزیع ترافیک جمعیتی، افزود: گیلان یک استان گردشگرپذیر است، اما نقاط کوری دارد که فاقد شبکه های مخابراتی است.
 
استاندار گیلان، با اشاره به فعالیت خوبی اپراتورهای مخابراتی در گیلان، گفت: برنامه ریزی های خوبی در کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات استان صورت گرفته که نیازمند همکاری وزارت هستیم.
 
سالاری، شبکه های فیبر نوری را نیازمند زمین مناسب برای مسیر انتقال دانست و خاطرنشان کرد: دولت و شرکت توانیر زیرساخت های شبکه فیبر نوری را در گیلان فراهم کند.
 
این مقام مسئول، با بیان اینکه توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در گیلان کم هزینه تر از سایر استان هاست، یادآور شد: روستاهای گیلان نیازمند پوشش دیتا و تلفن همراه هستند تا حضور گردشگران در مناطق غیر ساحلی نیز تقویت شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.