تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 12, 2018
18:20 شنبه، 22ام اردیبهشتماه 1397
کد خبر: 90618

خروج 300 فعال صنفی از حوزه آی تی در 2 سال گذشته

گرانی دلار و کاهش شدید مراجعه به بازارهای کامپیوتر موجب شده است که بازارهای کامپپیوتر نیمه تعطیل شود.
 
اما این همه داستان نیست و بنا بر اظهار فعالان بازار کامپیوتر در سال های اخیر تعداد زیادی از فعالان صنف آی تی از این حوزه خارج و در بخش های دیگری سرمایه گذاری کرده اند که این روند در شش ماه اخیر شدت گرفته است.
به گفته صالحی، یک کارشناس و فعال بازار کامپیوتر در نیمه دوم سال گذشته تعداد افرادی که از حوزه آی تی خارج شده اند افزایش یافته و این فعالان صنفی سرمایه خود را در بخش های دیگری چون مسکن، مواد غذایی و … صرف کرده اند.
این فعال بازار افزود: در سال جدید هم این روند شدیدتر شده است. 
رییس اتحادیه صنف فناوران رایانه استان تهران هم با تایید این مطلب می گوید که در 2 سال گذشته 300 عضو این صنف از حوزه آی تی خارج شده و سرمایه خود را در بخش های دیگری صرف کرده اند. به گفته میرمهید، بخشی از این سرمایه در بازار ایران و بخشی دیگر در بازارهای خارج از کشور متمرکز شده اند.
به گفته سید مهدی میرمهدی، علاوه بر خروج سرمایه این اتفاق به بیکاری فعالان صنفی به ویژه کارمندان و کارگران صنف آی تی منجر شده است. به گفته وی، فعالان این صنف نه تنها با مشکل کاهش خرید کالاها از سوی خریداران و کاهش نقدینگی برای واردات کالاهای آی تی بلکه با مشکلات دیگری چون مالیات و بیمه مواجه هستند و توان مقاومت در این بازار را ندارند. به همین دلیل از بازار خارج شده اند. وی افزود: در صورتی که شرایط به این نحو ادامه یابد، شاهد تعطیلی بازارهای کامپیوتر خواهیم بود.
کارشناسان هم با تایید گفته های رییس اتحادیه صنف رایانه می گویند: بازار در آستانه ورشکستگی است و به نظر می رسد با توجه به نوسانات نرخ دلار و حل نشدن مشکلات صنف به زودی شاهد تعطیلی بازارهای کامپیوتر باشیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.