اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

May 12, 2018
18:25 شنبه، 22ام اردیبهشتماه 1397
کد خبر: 90622

دستیار گوگل، بهتر از الکسا و سیری

اگر آنقدر خوش‌شانس هستید که در خانه خود، بیش از یک دستگاه مجهز به دستیار هوشمند دارید، احتمالا نتایج تحقیقات اخیر شما را چندان متعجب نمی‌کند. اما برای کسانی که از دستیار هوشمند استفاده نکرده‌اند: دستگاهی بخرید که دستیار هوشمند گوگل Google Assistant داشته باشد!
نتایج دو تحقیق اخیر که هفته گذشته منتشر شد نشان می‌دهد که در حوزه دستیار هوشمند مجازی، گوگل نسبت به دیگر رقبا پیشتاز است. اولین گزارش، از شرکت بازاریابی دیجیتال Stone Temple Consulting منتشر شده و ادامه تحقیقی است که سال پیش اولین بار انجام شده است. در این تحقیق، محققان با انجام ۵ هزار تست مختلف، دستیارهای هوشمند را با یکدیگر مقایسه می‌کنند و بر اساس میزان جوابگویی صحیح آنها، به آنها امتیاز می‌دهند.
در دومین گزارش که شرکت ROAST ارائه کرده، تلاش برای مقایسه دستیار گوگل با دیگر رقبا نیست و محققان تنها با سوال‌پیچ کردن دستیار گوگل، قابلیت پاسخگویی آن را محک زدند. گوگل به ۵۴ درصد سوال‌ها پاسخ صحیح داد. این تحقیقات، دو یافته جالب را افشا می‌کنند. اول اینکه دستیار گوگل عملا روی گوشی موبایل عملکرد بهتری نسبت به دستگاه‌های دیگر مانند Google Home Max دارد. دوما، باید یادآور شد که با وجود اینکه الکسا جا پای گوگل می‌گذارد اما نتایج اعلام شده نشان می‌دهد نسبت به سال پیش پیشرفت چشمگیری داشته و نتایج حرفه‌ای‌تری ارائه می‌دهد. اگر قرار بود جایزه‌ای برای «بیشترین پیشرفت» به دستیاری داده شود، الکسا قطعا این جایزه را با افتخار کسب می‌کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.