اپراتورها

تلفن همراه

May 14, 2018
12:15 دوشنبه، 24ام اردیبهشتماه 1397
کد خبر: 90656

وحید صدوقی برنده پیمان مدیریت عطوفی مدیرعامل رایتل

وحید صدوقی مدیرعامل همراه اول برنده فراخوان واگذاری مدیریت اجرایی اپراتور سوم تلفن همراه (رایتل) در قالب پیمان مدیریت شد.
پس از گذشت سه ماه از انتشار فراخوان پیمان مدیریت رایتل، وحید صدوقی به عنوان برنده این فرخوان معرفی شده است.
این در حالی بود که در همان زمان نیز گزارش شده بود که توافقات اولیه با صدوقی پیش از انتشار فراخوان انجام شده و چنین فراخوانی تنها برای طی کردن مراحل اداری است.
براساس فراخوان منتشر شده، اشخاص حقیقی یا حقوقی پیشنهاد دهنده می بایست دارای توان مالی مناسب باشند و همچنین اشخاص حقیقی می بایست تجربه مدیریت عاملی اپراتورهای سراسری موبایل به مدت حداقل سه سال را داشته باشند و اگر پیشنهاد به صورت حقوقی ارایه می شود، یکی از اعضای هیات مدیره آن شرکت باید تجربه مدیریت عاملی اپراتورها را داشته باشد. البته اپراتورهای صاحب پروانه از سازمان تنظیم مقررات از این شرط معاف بودند ولی مشخص نشده بود منظور از اپراتور آیا شامل اپراتورهای اینترنت هم می شود یا نه.
علاوه بر این پیشنهاد دهندگان باید برنامه مشخصی شامل تعهدات در حوزه های رشد تعداد مشترک، افزایش درآمد و رشد سود عملیاتی می داشتند.
علاوه بر صدوقی، یکی دو پیشنهاد دیگر نیز به شستا رسید.  از جمله جهانگیر آقازاده مدیرعامل سابق رایتل همراه با ذبیح الله فیض آبادی مدیرعامل سابق شرکت تامین تله کام در قالب شرکت شرکت سیمرغ سامانه پیشنهاد خود را به شستا ارایه کردند.
تاخیر در اعلام نام برنده فراخوان سبب شد تا گمانه زنی ها مبنی بر پشیمانی شستا از انتشار فراخوان شدت بگیرد. 
اکبر ترکان رییس هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) هم 17 فروردین گفت که اپراتور رایتل، در شرایط فعلی، تحت سرپرستی مهندس کاظمی اداره می شود و افزود که به غیر از شرکت رایتل، شرکت های دیگری از شستا هم وجود دارند که با سرپرست اداره می شوند.
با این حال روز گذشته خبر انتخاب وحید صدوقی به عنوان برنده فرخوان واگذاری مدیریت اجرایی اپراتور سوم تلفن همراه (رایتل) در قالب پیمان مدیریت از سوی نزدیکان صدوقی تایید شد.
ظاهرا یکی از علل تاخیر در اعلام برنده، اصرار شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) به عنوان مالک رایتل، بر مدیرعاملی شخص صدوقی بوده است. اما مدیرعامل سابق همراه اول زیر بار این موضوع نرفت و در نهایت شستا شرایط صدوقی را پذیرفت.
براساس این گزارش مراحل اداری و حقوقی واگذاری پیمان مدیریت در حال انجام است، با این حال برای عقب نیفتادن کار، محمد مهدی عطوفی از طرف صدوقی به عنوان مدیرعامل جدید رایتل تعیین شده و قرار است از فردا در دفتر خود مستقر شود. او روز گذشته از معاونت بازاریابی و امور مشتریان شرکت ارتباطات سیار ایران کنار رفت.
قرارداد پیمان مدیریت سه ساله است. البته حق فسخ در پایان سال یکم در صورت نرسیدن تیم مدیریتی جدید به اهداف، برای شستا در نظر گرفته شده است. صدوقی علاوه بر مدیرعامل، چند نفر دیگر از مدیران اصلی رایتل را نیز انتخاب خواهد کرد و در واقع این عده کارمند مستقیم برنده پیمان مدیریت رایتل خواهند بود.
عطوفی از مدیران با سابقه صنعت ارتباطات محسوب می شود و سابقه فعالیت به عنوان معاون بازاریابی ایرانسل، معاون بازاریابی و فروش همراه اول و عضویت در هیات مدیره شرکت مبین نت را در کارنامه دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.