رگولاتوری

مخابرات فضایی

May 17, 2018
15:25 پنجشنبه، 27ام اردیبهشتماه 1397
کد خبر: 90746

رونمایی از خدمات ارتباطی ماهواره باند ka در کشور

مدیرعامل شرکت ارتباطات کوه نور از امضای تفاهم نامه همکاری این شرکت با اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان در خصوص تهیه و تجهیز یک دستگاه خودروی مدیریت بحران خبر داد.
 
 
 
در روز پایانی نمایشگاه الکامپ خوزستان غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و کیامرث حاجی زاده مدیرکل مدیریت بحران این استان از غرفه شرکت ارتباطات کوه نور بازدید کردند. در جریان این این بازدید تفاهم نامه همکاری فی ما بین شرکت ارتباطات کوه نور و اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان برای تهیه و تجهیز یک دستگاه خودروی مدیریت بحران به صورت پایلوت جهت  ارتباط رسانی در مواقع بروز بحران در استان منعقد شد.
محمدرضا قوی مدیرعامل شرکت ارتباطات کوه نور در خصوص ویژگی های این خودرو گفت: این خودرو پس از وقوع بحران در زمانی که تمامی بسترهای مخابراتی موجود قطع شده و دیگر هیچ ارتباطی وجود نداشته باشد به سرعت به محل اعزام شده و در اسرع وقت ارتباط منطقه برقرار خواهد شد.
وی در ادامه بیان داشت: یکی از قابلیت های اصلی این خودرو عدم نیاز آن به شبکه سراسری برق در مواقع بحران و قطعی برق است که می تواند در چنین شرایطی نقش تعیین کننده و حیاتی داشته باشد.
مجری پروژه USO کشور با بیان دیگر دستاوردهای حضور در نمایشگاه الکامپ خوزستان گفت: در این نمایشگاه متخصصان این شرکت توانستند خدماتی مانند تلفن، فکس و اینترنت را با استفاده از ماهواره باند ka ارایه کنند.
وی در ادامه افزود: در ماهواره باند ka به دلیل استفاده از تکنولوژی های جدید و عرض باند بیشتر نسبت به تکنولوژی های قبلی، این توانایی وجود دارد که با هزینه پایین تر بتوان سرویس هایی که نیاز به پهنای باند بالا دارند را با قیمت پایین ارایه کرد.
مجری پروژه تلفن ثابت روستایی کشور با بر شمردن ویژگی های مثبت این تکنولوژی در ارایه خدمات ارتباطی به نقاط محروم کشور افزود: با استفاده از این فناوری علاوه بر خدمات تلفن ، فکس و اینترنت می توان خدماتی مانند آموزش از راه دور، سلامت الکترونیکی، کشاورزی الکترونیکی، خدمات بانکی، راهکارهای مدیریت بحران و … را در این مناطق کشور
 ارایه کرد.
وی گفت: شرکت ارتباطات کوه نور به عنوان اولین اپراتور USO کشور از سال 90 خدمات تلفن ثابت بر بستر ماهواره را به حدود ۱۱۰۰ روستا در محروم ترین و صعب العبور ترین نقاط کشور ارایه می دهد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.