تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 19, 2018
18:44 شنبه، 29ام اردیبهشتماه 1397
کد خبر: 90801

قرارداد توسعه فناوری خودران اینتل روی ۸ میلیون خودروی اروپایی

قرار است 8 میلیون خودروی اروپایی به فناوری خودران کمپانی Mobileye متعلق به اینتل مجهز شوند.
 
نام کمپانی اروپایی و میزان قرارداد اعلام‌نشده است اما مشخص است که سازندگان خودرو چگونه با فناوری‌های خودران مانند حالت رانندگی در اتوبان و یا سیستم ترمز اضطراری دست به درآمدزایی زده‌اند.{لینک}
 
قرار است سیستم پیشرفته رانندگی برای خودروهای 2021 تعریف شود. موضوع قرارداد جدید با خبر رونمایی از تراشه EyeQ5 (نسخه به‌روز شده EyeQ4) توسط اینتل برای رانندگی تمام خودران هم‌زمان شده است.
 
اینتل با انویدیا  که مدعی ساخت مغز و چشم خودروهای خودران است؛ رقابت شدیدی دارد و این قرارداد باعث می‌شود تا پذیرش سیستم توسعه داده‌شده توسط زیرمجموعه اینتل دست بالا را در این صنعت داشته باشد.
 
سال گذشته اینتل کمپانی Mobileye را به قیمت 15 میلیارد دلار خرید و جالب این است که 70 درصد 27 میلیون خودروی مجهز به سیستم خودران و نیمه خودران از 25 سازنده عمده خودرو متعلق به Mobileye است.
 
به گفته مدیران این کمپانی تا سال 2019 سیستم سطح 3 خودران روی 100 هزار خودروی دیگر نصب می‌شود.(level 3 در صورت نیاز حدود 10 ثانیه فرصت به راننده برای در دست گرفتن سیستم می‌دهد)
 
کمپانی Mobileye برای توسعه سیستم سوپر کروز روی خودروهای جنرال موتورز مشارکت کرده و قرار است تا سال آینده level 3 را روی نیسان، آئودی، بی ام و، هوندا، فیات کرایسلر و خودروساز چینی Nio نصب کند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.