امینت

تلفن همراه

May 20, 2018
13:50 یکشنبه، 30ام اردیبهشتماه 1397
کد خبر: 90820

امواج “WiFi” تهدیدی جدی برای جانداران است

محققان موسسه حفاظت از محیط زیست "Buglife" انگلیس هشدار دادند، تشعشعات الکترومغناطیسی حاصل از "WiFi" و خطوط برق، سلامت حیات وحش و جانداران را تهدید می‌کند.
 
به گزارش دیلی‌میل، یک بررسی جدید نشان می‌دهد که تشعشعات الکترومغناطیسی حاصل از سیستم‌های ارتباطی از قبیل "WiFi"، اینترنت نسل "2G"،"3G "،"4G" و خطوط برق، تهدیدی جدی برای گیاهان، حشرات، پرندگان و جانوران دیگر است.
 
کارشناسان معتقدند، تحقیقات کمی در این باره صورت گرفته است و هشدار دادند که راجع به این موضوع باید تحقیقات بیشتری انجام شود زیرا محیط زیست با آسیبی جدی رو به رو است.
 
طی یک گزارش جدید که در وبسایت "EKLIPSE" منتشر شد، اثرات تابش‌های الکترومغناطیسی روی حیات وحش آزمایش شد.
 
بر اساس گزارشات موسسه حفاظت از محیط زیست "Buglife" انگلیس که این تحقیق را انجام داد، محققان این موسسه با بررسی 97 مقاله در این زمینه، به این نتیجه رسیدند که اثرات تشعشعات الکترومغناطیسی بسیار عمیق‌تر و شدیدتر از چیزی است که تاکنون تصور شده است.
 
این موسسه هشدار داد، این تشعشعات ممکن است جهت یابی و حرکات پرنده‌ها و حشرات را با اختلال مواجه کند و همچنین متابولیسم سلامتی گیاهان را تحت تاثیر قرار دهد.  
 
این درحالی است که با برنامه‌هایی که برای استفاده از اینترنت"5G" اتخاذ شده است، این وضعیت هشداردهنده، روز به روز بدتر خواهد شد.  
 
مت شاردلو مدیر موسسه حفاظت از محیط زیست "Buglife" گفت: ما می‌خواهیم محدودیت‌هایی را برای بروز هرگونه آلودگی اعمال می‌کنیم تا از محیط زیست محافظت کنیم.
 
وی افزود: حتی در اروپا نیز تاکنون هیچ محدودیتی در مورد استفاده از تشعشعات الکترومغناطیسی اعمال نشده است.
 
وی ادامه داد، این که انسان‌ها قادر به دیدن این اشعه‌ها نیستند، به این معنی نیست که حیوان‌ها نیز نمی‌توانند این تشعشعات را ببینند.
 
سیستم عصبی و سلولی حیوان‌ها تحت تاثیر این تشعشعات قرار می‌گیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.