تلفن همراه

فناوری

May 20, 2018
18:40 یکشنبه، 30ام اردیبهشتماه 1397
کد خبر: 90856

احراز هویت بر اساس میزان فشار دست روی موبایل!

محققان وزارت دفاع آمریکا مشغول پروژه ای هستند که با کارگذاشتن حسگرهایی در موبایل شیوه راه رفتن فرد و میزان فشار دست او را برای احراز هویت وی به کار می گیرد.
 
به گزارش دیفنس وان ، وزارت دفاع آمریکا مشغول سرمایه گذاری برای پروژه ای است که شامل کارگذاری حسگرهایی در موبایل است تا بتوان با کمک آن هویت افراد را احراز کرد.
 
این فناوری به پرسنل نظامی و کارمندان دولتی اجازه دسترسی به فایل های حساس در موبایل و رایانه را می دهد یا به آنها اجازه می دهد وارد یک واحد امن شوند.
 
جالب آنکه این فناوری تا چند سال دیگر در بیشتر بازارهای موبایل ارائه می شود.
 
استیو والاس مدیر فنی سازمان DISA (یکی بخش های پنتاگون) می گوید: به هرحال فناوری مذکور به دنبال نشانگرهایی خاص برای احراز هویت فرد است مانند فشار دست و میزان تنش مچ کاربر هنگامیکه موبایل را در دست خود دارد و  تحلیل راه رفتن کاربر برای شناسایی فرد. درمرحله بعد این نشانگرها ترکیب می شوند و به هرفرد یک «نمره ریسک» می دهند. اگر این نمره ریسک پایین باشد، هویت فرد تایید می شود اما اگر بالا باشد به کاربر اجازه دسترسی به فایل های حساس یا ورود به مناطق امن داده نمی شود.
 
این پروژه که هنوز نامگذاری نشده توسط یک شرکت خصوصی با بودجه DISA انجام می شود.
 
محققان امیدوارند این سیستم جایگزین کارت های دسترسی یا کارت هویت شود. عملکرد سیستم های مورد بحث نیز مشابه کارتهای دسترسی است. به عبارت دیگر این سیستم اطلاعات رمزگذاری شده را به وسیله یک ماشین به اشتراک می گذارد تا هویت فرد تایید شود.
 
 قرار است این شرکت خصوصی ۵۷ نمونه اولیه از این فناوری را تا پاییز امسال در اختیارDISAقرار دهد.
 
در همین راستا شرکت های تولید کننده موبایل این فناوری را در نیمه رساناهای خود قرار می دهند. البته هنوز مقامات اعلام نکرده اند کدام شرکت های سازنده موبایل  و تهیه کننده قطعات در این پروژه شرکت می کنند.  اما به گفته آنان این فناوری را می توان در بیشتر دستگاه های موبایل به کار برد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.