تلفن همراه

گوشی

May 25, 2018
22:50 جمعه، 4ام خردادماه 1397
کد خبر: 90985

پایان دادگاه ۷ ساله اپل علیه سامسونگ: صدور رأی محکومیت ۵۳۹ میلیون دلاری به نفع اپل

هیئت ژوری در سن خوزه کالیفرنیا متشکل از 5 مرد و 3 زن (رأی ناشناس) اپل را برنده دادگاه 7 ساله علیه سامسونگ دانستند.
 
 
به گزارش خبرآنلاین، بدین ترتیب جریمه نقدی معادل 538.6 میلیون دلار شامل 533 میلیون و 316 هزار و 606 دلار بابت نقض ثبت اختراع بخش طراحی(3 مورد) و 5 میلیون و 325 هزار و 50 دلار نیز بابت نقض ثبت اختراع بخش Utility (دو مورد) تائید شد. \
 
اپل در آخرین راند دادگاه، درخواست دریافت خسارت 1 میلیارد دلاری را مطرح کرده بود (سامسونگ هم رقم 28 میلیون دلار جریمه را منطقی دانسته بود) و هرچند پیش‌تر 548 میلیون دلار از سامسونگ خسارت دریافت کرده بود، اما آخرین راند دادگاه مربوط به پرداخت 399 میلیون دلار دیگر به اپل بود که درنهایت هیئت ژوری تصمیم خود را با جریمه 539 میلیون دلاری به پایان برد.
 
دادگاه این دو کمپانی از سال 2011 و با رقم درخواستی 2.5 میلیارد دلار شروع شد و مواردی مانند طراحی گرد گوشه‌های موبایل، کپی از چهره ظاهری آیفون و کپی از هوم اسکرین آی او اس، جزو اتهام‌های سامسونگ بود. اما در سال 2012 رقم جریمه 1 میلیارد دلاری تعیین شد و دعوای حقوقی تا 2015 ادامه یافت تا اینکه سامسونگ ازنظر حقوقی مجبور به پرداخت 548 میلیون دلار شد. دسامبر همان سال سامسونگ پول را به‌حساب واریز کرد. (سال قبل از آن، یعنی 2014 هر دو کمپانی توافق کردند که برپایی دادگاه علیه یکدیگر در سایر کشورها را ادامه ندهند.)
 
 
 
سپس چندین بار دیگر دادگاه با درخواست سامسونگ برپا شد تا رقم جریمه را کم کند اما نوامبر سال گذشته نیز در دادگاه، اپل برنده کیس 120 میلیون دلاری درباره ثبت اختراع بازکردن قفل نرم‌افزاری گوشی به‌صورت اسلایدی شد و امروز با صدور رأی جدید محکومیت سامسونگ قطعی شد و به‌زودی پرونده مختومه خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.