رسانه‌های اجتماعی

May 25, 2018
23:22 جمعه، 4ام خردادماه 1397
کد خبر: 90995

با رای دادگاه ترامپ حق ندارد منتقدانش را در توئیتر بلاک کند!

رئیس‌جمهوری آمریکا حساب توئیتری خود را تبدیل به بخشی جدایی‌ناپذیر و جدل‌آمیز از فعالیت خود کرده است و از آن برای تبلیغ دیدگاه‌ها، مواضع و اعلام سیاست‌های خود و حمله به منتقدانش استفاده می‌کند.
 
به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک قاضی در نیویورک روز گذشته -چهارشنبه- حکم کرد که«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا، از منظر قانونی نمی‌تواند کاربران توئیتر را در حساب خود، به‌خاطر دیدگاه‌های سیاسی‌شان، بلاک کند.
 
ترامپ حساب توئیتری خود را تبدیل به بخشی جدایی‌ناپذیر و جدل‌آمیز از ریاست‌جمهوری خود کرده است و از آن برای تبلیغ دیدگاه‌ها، مواضع و اعلام سیاست‌های خود و حمله به منتقدانش استفاده می‌کند. 
 
ترامپ منتقدان بسیاری را در حساب توئیتری خود بلاک کرده است که باعث می‌شود آنها نتوانند مستقیم به پیام‌های او پاسخ دهند. 
 
«نائومی بوخوالد» قاضی منطقه‌ای در منهتن، حکم کرد که حساب‌های رئیس‌جمهوری و مقام‌های حکومت در شبکه اجتماعی محل عمومی تبادل‌نظر هستند و بلاک کردن کاربران به‌خاطر نظرات‌شان تجاوز به حق آزادی بیان و اصل اول قانون اساسی است. 
 
وزارت دادگستری آمریکا که در این قضیه نمایندگی دونالد ترامپ را برعهده دارد، اعلام کرد: «ما احتراما با تصمیم دادگاه مخالفیم و درباره قدم بعدی‌مان تصمیم می‌گیریم.»
 
شبکه توئیتر که در این دادگاه نقشی نداشت، از اظهارنظر در این زمینه خودداری کرد. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.