تلفن همراه

گوشی

May 27, 2018
13:35 یکشنبه، 6ام خردادماه 1397
کد خبر: 91031

کم کاری اپل برای تولید مدل مستحکم آیفون ۶ افشا شد

بر اساس اسنادی که به تازگی در جریان رسیدگی به یک منازعه حقوقی بر علیه اپل در دادگاه افشا شده، مدیران این شرکت می دانستند که آیفون ۶ و ۶ پلاس در برابر فشار خارجی مقاومت زیادی ندارد.
 
به گزارش ورج، مدت کوتاهی بعد از عرضه گوشی های آیفون ۶ و ۶ پلاس بسیاری از خریداران اعلام کردند زمانی که این گوشی را در جیب های خود و به خصوص جیب عقب شلوارشان می گذارند، آیفون از وسط خم می شود و حالت کاملا قوسی شکلی پیدا می کند.
 
اعتراض گسترده کاربران در این زمینه منجر به شکایت برخی از آنان از اپل و تشکیل جلسات دادگاه و محکومیت اپل به پرداخت غرامت در برخی موارد شد.
 
اپل در آن زمان هرگز نپذیرفت که مقاومت آیفون ۶ و ۶ پلاس کمتر از مدل های قبلی آیفون بوده است. اما اسناد تازه منتشر شده نشان می دهد اپل از این موضوع اطلاع داشته است.
 
بر اساس اسناد داخلی شرکت اپل، احتمال خم شدن آیفون ۶ در برابر فشار ۳.۳ برابر آیفون ۵ اس بوده است. در عین حال احتمال کج شدن آیفون ۶ پلاس هم ۷.۲ برابر گوشی آیفون ۵ بوده است.
 
اپل در زمان عرضه گوشی های یادشده در سال ۲۰۱۴ مدعی بود وقوع چنین رخدادی بسیار نادر است. البته در همان زمان آزمایش های کارشناسی مستقل نشان می داد که اپل در این زمینه دروغ می گوید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.