امنیت

فناوری اطلاعات

May 28, 2018
19:38 دوشنبه، 7ام خردادماه 1397
کد خبر: 91108

روند اخذ گواهینامه امنیت برای شرکتهای فناوری کوتاه می‌شود

با توافق میان مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری و سازمان فناوری اطلاعات ایران، روند اخذ گواهینامه امنیت ارائه خدمات برای شرکت‌های فعال در حوزه ICT کوتاه‌تر شد.
 
به گزارش مرکز مدیریت راهبردی امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات (افتا) ، رضا جواهری گفت: با توافق صورت گرفته میان مرکز افتا و سازمان فناوری اطلاعات ایران و به منظور چابک سازی و تسهیل در روند اخذ گواهی مدیریت امنیت اطلاعات، مقرر شد تا برخی مقررات دست و پاگیر حذف شود.
 
رئیس مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری ادامه داد: با هماهنگی های صورت گرفته روند گرفتن گواهینامه ارائه تمامی خدمات برای شرکت‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات، مدت زمان مشخصی از ابتدای تکمیل پرونده تا اخذ گواهی، در نظر گرفته شد که بسیار کوتاه‌تر از زمان صدور گواهی در گذشته است.
 
وی افزود: در دو نشست برگزار شده میان روسای مرکز مدیریت راهبردی افتا و سازمان فناوری اطلاعات ایران، هر دو طرف بر اجرای دقیق زمان بندی تعیین شده برای صدور گواهی امنیت اطلاعات شرکت‌ها توافق کردند. این توافق به منظور حمایت از شرکت‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات در سال حمایت از کالای ایرانی صورت گرفت.
 
پیش از این در نشست مدیران عامل برخی از شرکت‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات با مسئولان مرکز مدیریت راهبردی افتا در فروردین امسال، برخی از مدیران این شرکت‌ها، ضمن گلایه از طولانی بودن روند اخذ گواهی، خواستار کوتاه‌تر شدن این فرآیند شده بودند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.