رسانه‌های اجتماعی

June 2, 2018
11:09 شنبه، 12ام خردادماه 1397
کد خبر: 91191

معاون شورای عالی فضای مجازی: جنگ اصلی ما با دنیای پشت تلگرام است

معاون شورای عالی فضای مجازی گفت: بیش از ۲۶ میلیون کاربر در پیام رسان های داخلی ثبت شده است.
 
عباس آسوشه در برنامه «گفتگوی ویژه خبری» شبکه دو سیما افزود: از این تعداد حدود 10 میلیون کاربر فعال هستند و این اتفاق در کمتر از دو ماه به وقوع پیوسته که یک موفقیت بزرگ است.
وی با بیان استفاده نکردن بسیاری از هم وطنان از پیام رسان تلگرام پس از مسدود شدن آن گفت: آخر فروردین امسال از 10 هزار کانال برتر تلگرام دو میلیارد بازدید صورت گرفته بود که این تعداد هم اکنون به زیر 800 هزار بازدید کاهش یافته است.
آسوشه افزود: مردم دریافته اند که استفاده از تلگرام آثار سوء فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی دارد.
وی گفت: تلگرام پس از شش سال به کیفیت خدمات کنونی رسیده در حالی که خدمات فعلی پیام رسان های داخلی پس از سه ماه به این شرایط رسیده است.
معاون شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: خدمات دولت الکترونیکی باید بر بستر پیام رسان های داخلی شکل بگیرد.
آسوشه افزود: پیام رسان های داخلی حمایت شش ماهه خواسته اند تا بتوانند خدمات بهتری به کاربران ارایه دهند.
وی گفت: با تصویب سند حمایت از داده در شورای عالی فضای مجازی و لایحه ای که برای حفاظت از اطلاعات کاربران به مجلس می رود، خیال مردم برای حفاظت از اطلاعاتشان در پیام رسان های داخلی راحت تر خواهد شد.
آسوشه افزود: شبکه ملی اطلاعات در شرایط کنونی آمادگی لازم را برای خدمات دهی همه جانبه ندارد.
وی گفت: جنگ اصلی ما با تلگرام نیست، در حقیقت با جهانی است که پشت سر آن قرار دارد.
معاون شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه همه زیرساخت های لازم توسط تلگرام وارد کشور شده بود افزود: شورای عالی فضای مجازی مصوب کرده بود تا کلان داده های کاربران ایرانی به هیچ وجه از کشور خارج نشود در حالی که به هیچ وجه چنین اتفاقی نیفتاد.
آسوشه گفت: سرویس های تلگرام در ایران با توجه به زیرساخت هایی که ایجاد کرده بود بسیار پر کیفیت تر از اروپا بود.
به گفته وی 300 تا 400 گیگ ترافیک تلگرام داشتیم و برای آن هزینه پرداخت می کردیم.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.