اینترنت و شبکه

رسانه‌های اجتماعی

فناوری اطلاعات

June 7, 2018
10:06 پنجشنبه، 17ام خردادماه 1397
کد خبر: 91258

نتیجه تحقیقات جدید درباره همسریابی در اینترنت: غیرممکن و شکست پذیر!

روانشناسان با تحقیقات گسترده‌ای که در زمینه دوستیابی و همسریابی در فضای مجازی انجام دادند، ثابت کرده‌اند که یافتن و شناخت شریک زندگی در اینترنت غیرممکن و شکست‌پذیر است.
 
 
به گزارش ایسنا به نقل از وب سایت securitymagazine، بسیاری از متخصصان فعال در حوزه روانشناسی و روابط اجتماعی به تازگی دریافته و اثبات کرده‌اند آن دسته از جوانانی که در صفحات مجازی و اپلیکیشن‌های اینترنتی به دنبال دوست، همسر و شریک زندگی می‌گردند، با شکست‌های روحی و عاطفی جبران‌ناپذیری مواجه می‌شوند که به دفعات، بسیار آسیب پذیرتر از احساس ناخوشایند تنهایی است.
 
آن‌ها بر این باورند که شناخت افراد از طریق صفحات مجازی، پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی غیرممکن است چراکه کاربران در این فضای مجازی و غیرواقعی، نقاب بر چهره حقیقی خود زده و اغلب خصوصیات و ویژگی‌های خوب خود را در معرض دید دیگران قرار می‌دهند. بنابراین به گفته روانشناسان، افراد به هیچ وجه حتی در روابط طولانی مدت مجازی و دورادور نیز قادر نخواهند بود، طرف مقابل خود را به درستی بشناسند.
 
همانطور که می‌دانیم، افراد همواره در تعامل‌های اجتماعی و رفت و آمدهای نزدیک خود واقعی خود را نشان می‌دهند و در غیر این صورت، ما تنها چهره خوش و نقاب آن‌ها را در اینترنت مشاهده کرده و بعضا عاشق این همه خوبی و زیبایی می‌شویم.
 
به گفته کرسیدا دیک، به‌عنوان یکی از روانشناسان فعال در حوزه ازدواج و فضای مجازی، کاربران زیادی هر ساله از طریق اینترنت با هم آشنا می‌شوند و در جریان ارتباطات اینترنتی و دورادور با هم ازدواج می‌کنند اما جالب اینجاست که هیچ آمار واضحی از میزان بالای شکست، طلاق، جدایی و نارضایتی در میان این دسته از افراد منتشر نمی‌شود.
 
وی تاکید می‌کند که افراد به منظور یافتن شریک زندگی و همسر به هیچ‌وجه از اینترنت بعنوان طریقه شناخت درست و کارآمد استفاده نکنند چراکه هرگز به خصیصه‌های بد فرد موردنظر خود همچون خساست، شکاک و بدگمان بودن، وسواس داشتن، تیک داشتن، عصبی بودن و از کوره در رفتن و غیره آگاه نخواهند شد.
 
 او همچنین می‌گوید در تحقیقات و نظرسنجی‌های صورت گرفته، بسیاری از کاربرانی که از این طریق با همسر خود آشنا شده‌اند اذعان و اعتراف کرده‌اند که تمام مدت آشنایی‌شان عاشق و شیفته این همه خوبی و جذابیت‌های شخصیتی و اخلاقی مخاطب خود شده بودند و هرگز فکر نمی‌کردند که آن فرد ویژگی‌های بدی را دارد که اصلا در محیط اینترنت خود را بروز نداده است.
 
وی در آخر خطاب به تمامی نوجوانان و جوانان توصیه می‌کند که هرگز به افراد در صفحات مجازی، شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها اعتماد نکنند و اینترنت را مبنا و جای مناسبی برای آشنایی و یافتن شریک زندگی خود قرار ندهند چراکه تحقیقات گسترده‌ای که در این زمینه انجام شده است، همگی نشان دهنده میزان بالای نارضایتی و جدایی در این گونه آشنایی‌ها و ازدواج‌هاست.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.