سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

June 8, 2018
17:35 جمعه، 18ام خردادماه 1397
کد خبر: 91268

رونمایی از پردازنده ۳۲ هسته‌ای AMD برای دسکتاپ در کامپیوتکس ۲۰۱۸

کمپانی AMD در نمایشگاه کامپیوتکس تایوان خبر از عرضه نسل دوم پردازنده Theadripper با 32 هسته در فصل سوم خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، نیمه دوم امسال پردازنده جدید نسخه دسکتاپ برای سرور با معماری 12 نانومتری  و آرشیتکت +Zen می‌آید.
 
amd-threadripper-gen2.png

ای‌ام‌دی چهار تراشه Ryzen را در یک بسته جای‌داده است که به گفته «جیم اندرسون»، قائم‌مقام کمپانی، به‌عنوان یک پردازنده غول‌پیکر عمل خواهد کرد.

پردازنده نسل اول Threadrippers اوت سال گذشته با 16 هسته ساخته شد و به قیمت 550 تا 1000 دلار راهی بازار شد.

اما پردازنده موسوم به EPYC هنوز در لابراتوار درحال‌توسعه بوده و برای سرویس‌های کلود در سال 2019 راهی بازار می‌شود.

هم‌زمان تنسنت چین از سرویس کلود SA1 بر مبنای پردازنده EPYC خبر داد و HPE نیز سرور 1U را با تراشه EPYC 7000 ساخته‌وپرداخته می‌کند که قادر است 2 ترابایت رم و 40 ترابایت حافظه از نوع NVM را پشتیبانی کند.

«جاستین هوتارد» قائم‌مقام «اچ پی ای» می‌گوید سرورهای جدید مجهز به پردازنده EPYC عملکرد سرور را بالاتر برده و هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.

کمپانی ای‌ام‌دی همچنین تراشه گرافیکی Radeon Instinct را با معماری 7 نانومتری معرفی کرده که قرار است اواخر امسال راهی بازار شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.