تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

گجت

June 8, 2018
18:06 جمعه، 18ام خردادماه 1397
کد خبر: 91283

بررسی و مقایسه می بند ۳ شیائومی با می بند ۲: آیا ارزشش را دارد که دستبند سلامتی جدید بخرید؟

یکی از جدیدترین ابزارهای سال، می بند ۳ شیائومی، بالاخره رسما رونمایی شد. پس از انتشار این خبر بر آن شدیم تا اختلاف دقیق بین این دستبند و مدل قبلی آن را تعیین کنم. دستبند سلامتی می بند ۲ به خاطر قیمت پایین، طیف وسیع از حسگرها، راحتی استفاده، سازگاری و برنامه عالی مورد استقبال زیادی قرار گرفته است. اما می بند ۳ چگونه خواهد بود؟ در ادامه ببینید:

بررسی و مقایسه می بند ۳ شیائومی با می بند ۲: آیا ارزشش را دارد که دستبند سلامتی جدید بخرید؟

طراحی 

می بند ۳ شیائومی شبیه مدل‌های قبل خود است، بدنه کپسولی به صورت ساده. زیبا به نظر می‌رسد. اما یک عیب وجود دارد، صفحه جلو بسیار ساده‌تر خراش برمی‌دارد. محافظ صفحه قابل استفاده نیست –  بدتر از گوشی‌های هوشمند با شیشه ۲٫۵D است. اما حتی با حرکات دست فعال، ماژول ” هوشمند ” از بند الاستیک خارج نخواهد شد.

بررسی و مقایسه می بند ۳ شیائومی با می بند ۲: آیا ارزشش را دارد که دستبند سلامتی جدید بخرید؟

هر دو دیوایس دارای بند قابل تعویض هستند، اما دستبند سیلیکونی می بند ۲ برای می بند ۳ قابل استفاده نخواهد بود. دلیل این امر تنها شکل نیست، بلکه اندازه آن نیز  افزایش‌ یافته است. ماژول اصلی می بند۲ دارای ابعاد ۴۰٫۳ × ۱۵٫۷ × ۱۰٫۵ میلی متر است و اندازه مدل جدیدتر ۱۲٫۹ × ۹٫۹ × ۱۲ میلی متر می‌باشد. خود تسمه‌، برای می بند ۳ در عرض ۱۵۵-۲۱۶ میلی متر با طول کل ۲۴۷ میلی‌متر قابل تنظیم است. می بند ۲ به ترتیب ۱۵۵-۲۱۰ میلی‌متر و ۲۳۵ میلی‌متر است. به عبارت دیگر ، اندازه این مدل جدید می‌تواند حتی برای کسانی که دست‌بند قبلی شیائومی  برایشان اندازه نبود، بهتر باشد. علاوه بر افزایش اندازه ، وزن می بند نیز به طور قابل‌توجهی افزایش یافت : ۲۰ گرم در مقابل ۷ گرم . با این حال ، بعید است که می بند ۳ در مچ دست احساس شود. ​

صفحه نمایش 

بررسی و مقایسه می بند ۳ شیائومی با می بند ۲: آیا ارزشش را دارد که دستبند سلامتی جدید بخرید؟

صفحه نمایش یکی از تفاوت‌های اصلی می بند ۳ است؛ تقریبا دو برابر شده است:: ۰٫۷۸ اینچ در مقایسه با ۰٫۴۲ اینچ در می بند ۲. رزولوشن نیز به طور نسبی افزایش یافته است: ۱۲۸ × ۸۰ پیکسل در مقابل ۷۲ × ۴۰ مدل قبلی. علاوه بر این، صفحه نمایش لمسی است که به شما اجازه می‌دهد تا با یک APP ساده و بدون فشار دادن یک دکمه مخصوص مانند می بند ۲، کار کنید. شایان ذکر است که ظاهر می بند ۳  شبیه  ۲٫۵D-glass است، که باعث می شود پانل صفحه نمایش در لبه‌ها ساده‌تر و گردتر باشد. پوشش صفحه نمایش می بند ۲ کاملا مسطح بود.

ضد آب

بررسی و مقایسه می بند ۳ شیائومی با می بند ۲: آیا ارزشش را دارد که دستبند سلامتی جدید بخرید؟

همچنین در این زمینه می بند ۳ شیائومی بهتر از می بند ۲ است. Mi 3 از ضد آب ۵ATM پشتیبانی می‌کند، حتی هنگامی که در آب تا ۵۰ متر غوطه‌ور است. بنابراین، بر خلاف می بند ۲، می‌توانیم آن را بدون مشکلی هنگام شنا، در حمام، و موارد دیگر، بپوشیم.می بند ۳ با استفاده از فرآیند پوشش UV100 ساخته شده است و همچنین دارای پوشش ضد اثر انگشت است که مقاومت در برابر آسیب‌های سطحی را افزایش می‌دهد. می بند ۲ شیائومی دارای گواهینامه IP67 است که به این معنی که ضد آب، ضد گرد و غبار و مقاوم در برابر خوردگی است اما نمی‌تواند برای شنا استفاده شود یا حتی بهتر است از آن به مدت طولانی در آب استفاده نشود، در حالی که می بند ۳ می‌تواند استفاده شود.

سنسورها و ارتباطات

بررسی و مقایسه می بند ۳ شیائومی با می بند ۲: آیا ارزشش را دارد که دستبند سلامتی جدید بخرید؟

 هر دو دستگاه با یک شتاب سنج سه محوره، که مسئول شمارش گام‌ها و سنسور ضربان قلب است، مجهز شده است. دومی در مورد Mi Band 3 دقت بیشتری دارد، که توسط گواهی ISO-10993-5 / 10 تایید شده است. می بند ۳ برای نوتیفیکیشن با بلوتوث ۴٫۲ ارتباط برقرار می‌کند، در حالی که مدل قبلی تنها از بلوتوث ۴٫۰ پشتیبانی می‌کند. این بهبود باید سرعت انتقال داده‌ها و دریافت‌ها را افزایش دهد. یکی دیگر از تفاوت‌های مهم می بند ۳ تراشه NFC است که در نسخه گران‌تر موجود است. این امکان استفاده از دستبند را برای پرداخت بدون تماس فراهم می‌کند اما شیائومی پشتیبانی از سرویس Google Pay را در نظر نگرفته است.

قابلیت‌ها

صفحه نمایش بزرگ می بند ۳ به طور چشمگیری قابلیت عملکرد دستگاه را گسترش داده است. اکنون اطلاعات مربوط به فعالیت بدنی دقیق‌تر است، متن پیام‌ها باید به طور مستقیم بر روی صفحه نمایش دستبند نمایش داده شود، و با تماس‌های دریافتی، می بند ۳ نام مشترک را نمایش می‌دهد. می بند ۲ با نرم افزار Mi-Fit کار می‌کند و برای همه اینها تنها از آیکون‌ها استفاده می‌کند.

بررسی و مقایسه می بند ۳ شیائومی با می بند ۲: آیا ارزشش را دارد که دستبند سلامتی جدید بخرید؟

حتی اگر در آغاز صفحه نمایش می بند ۳ تنها نوتیفیکیشن‌های  ویچت و QQ را نمایش دهد، در طول زمان قادر به سازگاری با برنامه‌های کاربردی شخص ثالث، مسنجرهای فوری و شبکه‌های اجتماعی محبوب در خارج از چین خواهد بود. همچنین، ویجت‌های جدید، مانند پیش‌بینی آب و هوا و یادآور رویدادهای آتی را ارائه می‌کند . تمام مشخصه‌های دیگر موجود در می بند ۲ حفظ شده‌اند، از جمله پایش خواب، هشدار لرزشی و باز کردن قفل تلفن‌های هوشمند.

باتری

در این حوزه نیز می بند ۳ در جایگاهی بهتر از ۲ قرار دارد , زیرا باتری بزرگتری داشته و زمان بیشتری برای استفاده دارد.

بررسی و مقایسه می بند ۳ شیائومی با می بند ۲: آیا ارزشش را دارد که دستبند سلامتی جدید بخرید؟

اکنون می‌توانید بفهمید که چرا این تفاوت کوچک در وزن وجود دارد – که البته واقعا مهم نیست، زیرا شما می توانید هر دو  دستبند هوشمند را در تمام طول روز و حتی هنگام خواب بپوشید. می بند ۲ شیائومی دارای باتری لیتیوم پلیمری ۷۰ میلی آمپر ساعتی است که به شما زمان آماده ‌به‌کار ۲۰ روزه می‌دهد در حالی که می بند ۳ شیائومی با یک باتری ۱۱۰ میلی آمپر ساعت ساخته شده که بیش از ۲۰ روز از آن می‌توان استفاده کرد.

نتیجه

می بند ۳ بهترین تلاش شیائومی در دستبندهای سلامتی است و تقریبا هر ویژگی‌ای را که می‌خواهید دارد. مزایای اصلی این پردازنده عبارتند از صفحه نمایش بسیار بهبود یافته و مقاومت کامل در آب، که به این معنی است که می توان آن را برای ردیابی فعالیت‌های مبتنی بر آب استفاده کرد و همچنین به شما اجازه می‌دهد همیشه آن را بپوشید.

در نهایت و در رابطه با قیمت، شما می‌توانید می بند ۲ را فقط با ۳۶٫۳۲ دلار تهیه کنید و احتمالا با حضور می بند ۳ با ۴۹٫۹۹ دلار در بازار، این قیمت کاهش پیدا می‌کند، بنابراین اگر به ویژگی مقاومت در برابر آب اهمیت زیادی ندهید، می‌توانید یکی از بهترین ردیاب‌های سلامت را داشته باشید.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.